Witam serdecznie moje Stokrotki . Zabawę czas zacząć więc zapraszam do tańca:
1. Czekoladowy taniec
 KLIKNIJ I ZATAŃCZ RODZINKĄ

Jak się czujecie po takim skocznym i wesołym tańcu? Pewnie jesteście weseli i uśmiechnięci. Dziś przypomnimy sobie o różnych emocjach’

2. Co czujemy? – zagadki o uczuciach i emocjach. Dzieci słuchają zagadek czytanych z odpowiednią intonacją przez Rodzica. Nazywają uczucia, które im towarzyszą, gdy znajdują się w określonej sytuacji. Jeśli dzieci mają problem z nazwaniem emocji wyłącznie na podstawie zagadki słownej, Rodzic  może wspomóc się również rysunkami poniżej lub własną mimiką. Dzieci mogą spróbować wyrazić nazwane emocje za pomocą mimiki, gestu, ruchu.
 

Za nic z łóżka wstać nie mogę,
bo coś złapie mnie za nogę.
Kto uczucie to rozumie,
może nazwę dać mu umie? (strach, lęk, obawa)
Siedzę w kącie, głowę zwieszam,
nawet żart mnie nie rozśmiesza.
Niech więc ktoś tę sprawę zgłębi:
jakie mnie uczucie gnębi? (smutek, przygnębienie)
Ciągle tańczę, skaczę, śpiewam,
chcę, by śmiechem świat rozbrzmiewał!
Przejrzyj znanych uczuć listę,
które jest tu oczywiste? (radość, szczęście)
Kot po rynnie chodzi ładnie,
liczę na to, że nie spadnie.
Powiedz krótko, czy w tych słowach,
jakieś się uczucie chowa? (strach, lęk)
Wciąż zadręcza mnie pytanie:
Czemu on to ma, a ja nie?
Jakie to uczucie budzi,
czy odpowiedź cię nie trudzi? (zazdrość)
Sam przypadków tych nie zliczę,
kiedy wściekam się i krzyczę.
Powiedz, jeśli się nie boisz,

które z uczuć za tym stoi? (gniew, wściekłość, złość)

3. Z moją mamą lubię… –  dzieci wykonują zadania w kartach pracy. Nazywają czynności, które wykonują mamy i dzieci, a następnie rysują uśmiechnięte buzie obok fotografii przedstawiających działania, które  lubią wykonywać. Na zakończenie rysują miły prezent dla mam – KP 18-19
Rabatki dla mamy – zabawa grafomotoryczna. KP str  20(dla tych, którzy dotychczas nie uzupełnili)  . Dzieci wykonują zadania w kartach pracy: nazywają widoczne na obrazkach kwiaty, a także kolorują na czerwono wszystkie róże, a na żółto – wszystkie tulipany. Stokrotki mają pozostać niepokolorowane.  ( oraz pięciolatki KP4 str 30-31)

4. Dopasuj emocje – gra interaktywna

TUTAJ KLIKNIJ

5. Zabawa z mamą – Zabawa paluszkowa “Zwierzęta na łące” – kształtowanie orientacji w przestrzeni; pojęcia prawo, lewo, Kochane mamusie możecie wspólnie z dziećmi zaśpiewać i pobawić  się w zabawę paluszkową – ćwiczymy orientację w przestrzeni i stronę prawą  i lewą. Zapraszam do zabawy . Poniżej słowa oraz link do piosenki

Mrówki sobie spacerują, tup, tup, tup
I słoneczka wypatrują, tup, tup, tup
Mrówki sobie spacerują, tup, tup, tup
I słoneczka wypatrują, tup, tup, tup
Na lewo patrz, na prawo patrz
Na lewo patrz, na prawo patrz
Fruną sobie dwa motyle fru, fru, fru
I szukają wiatru mile szu, szu, szu
Na lewo patrz , na prawo patrz
Na lewo patrz, na prawo patrz
Skaczą sobie dwa zające kic, kic, kic
Szukają kwiatów na łące kic, kic, kic
Na lewo patrz, na prawo patrz

Na lewo patrz, na prawo patrz

KLIKNIJ I POBAW SIĘ

6.  Kwiatki dla mamy –  Mamusiowe wyzwania” – wykonajcie wybraną kartę poniżej.



7.  “Malowanie pianą razem z mamą” – na koniec mam dla was propozycję malowania bańkami mydlanymi wspólnie z mamusią . Na pewno lubicie robić bańki mydlane? Zabawa polega na zrobieniu kilku kolorów baniek mydlanych
– przygotuj kilka kubeczków lub miseczek z wodą
– dodaj farbę oraz płyn do naczyń lub mydło
– dmuchaj słomką aż powstanie piana
– maluj do woli różne obrazki
– możesz zrobić łąkę z kwiatami  lub co tylko chcesz

  

KLIKNIJ A ZOBACZYSZ FILM DEMONSTRACYJNY     – malowanie bańkami mydlanymi

8. Sadzimy kwiatki – to jest bardzo fajne zadanie do wykonania w ogrodzie. Wspólnie z mamą posadźcie swoje kwiatki – to będą takie wasze kwiatki na miniony  Dzień Matki.  A ja czekam na wasze zdjęcia i zobaczymy kto jakie kwiatuszki posadził .

Miłej  i słonecznej zabawy moje dzielne Stokrotki, do jutra.  Pozdrawiam p. Kasia

………………………………………………………………..STOKROTKI W AKCJI…………………………………………………………………………………………………..