Witam serdecznie i zapraszam do kontynuacji zajęć prowadzonych metodą W.Sherborne
“Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą V. Sherborne“.
Cele ogólne:
– Poznawanie własnego ciała oraz ciała partnera.
– Odkrywanie swoich możliwości.
– Wdrażanie do zaufania sobie i innym
Ćwiczenia prowadzące do poznania własnego ciała i pozwalające zdobyć pewność siebie i poczucie bezpieczeństwa.
1. Marsz po obwodzie koła. Dzieci, w zależności od dźwięku instrumentu, który usłyszą, maszerują na całych stopach (tamburyno), na palcach (trójkąt), na piętach (kołatka).
2. Siad skulny: dzieci kręcą się dookoła osi w jedną i w drugą stronę na pośladkach odpychając się rękami.
3. Leżenie na brzuchu: dzieci obracają się dookoła osi w obie strony za pomocą rąk
4. Zabawa ze śpiewem: „Głowa – ramiona”. Dzieci pokazują tę część ciała, którą wymieniają w piosence. Z każdym powtórzeniem zwrotki tempo piosenki przyspiesza.
Głowa, ramiona, brzuch i stopy, brzuch i stopy, brzuch i stopy.
Głowa, ramiona, brzuch i stopy, brzuch i stopy, brzuch i stopy.
Oczy, uszy, usta, nos.

Ćwiczenia w parach
1.Ćwiczenia ułatwiające nawiązanie kontaktu i współpracy z partnerem
2. Siad rozkroczny twarzą do siebie. Naprzemienne skłony i leżenie (przeciąganie partnera).
3. Siad rozkroczny twarzą do siebie. Dzieci dotykają się stopami, unoszą nogi lekko w górę i „jadą na rowerze” w rytmie granym przez N; szybko – wolno.
4. Siad tyłem. Jedna osoba wykonuje skłon, a druga kładzie się na jego plecach.
5. Siad skulny. Dziecko zwija się w kłębek, a partner usiłuje rozwiązać „paczkę”.
6. Improwizacja ruchowa przy muzyce z płyty CD. Swobodny taniec indywidualnie oraz w parach (według inwencji dzieci) w tempie wolnym oraz szybkim.
7. Prowadzenie „ślepca”. Dziecko zamyka oczy i jest prowadzone przez opiekuna po sali w różnych kierunkach.
8. „Winda”.Stoimy, opierając się o siebie plecami. Trzymając się pod ręce, próbują najpierw usiąść, a następnie wstać.
9. Pozycja stojąca. Jedno dziecko stoi w rozkroku, drugie przechodzi na czworakach pod „mostkiem”- pomiędzy nogami partnera.
10. Leżenie na plecach. Dziecko leżące jest turlane delikatnie przez partnera po podłodze w przód i w tył.
11. „Taczki”. Jedna osoba łapie drugie pod kolana i prowadzi do przodu.
12.Naleśnik”-Dziecko kładzie się na kocu(głowa poza kocem) i zawijamy naleśnik
13.”Wycieczka”-Dziecko siada na koniec koca, dużego ręcznika, a rodzic ciągnie z drugiej strony poruszając się w różnych kierunkach
14.”Huśtawka:- Rodzice chwytają koc lub duży ręcznik ,umieszczają w środku dziecko i huśtają.
Ćwiczenia rozluźniające, relaksujące.
1. Leżenie przodem i wykonywanie na jego plecach delikatny masaż palcami.
3. Leżenie na plecach z zamkniętymi oczami. Wskazywanie ręką kierunku skąd słychać dzwoneczek. (rodzic zmienia swoje położenie w sali, po czym dzwoni dzwoneczkiem)
4. Relaks – odpoczynek w pozycji leżącej przy spokojnej muzyce z cyklu „Muzyka relaksacyjna”. Wykonywanie głębokich wdechów nosem oraz wydechów ustami.
5. Podziękowanie za zabawę. Podawanie sobie rąk ze słowami: dziękuję, lubię się z tobą bawić.

Życzę wesołej zabawy i serdecznie pozdrawiam. K.Ś