Witamy Kotki w dniu 8 maja 2020, w piątek.
Krąg tematyczny: : Ruch tu wielki, dźwięków moc, z traw na łące miękki koc.
Temat dnia: Czyje to ubranko?
- „Taniec motyli” – improwizacja ruchowa do muzyki klasycznej
- „Motyle” – słuchanie wiersza M. Kownackiej. Rozmowa kierowana / dorosły zadaje pytania/ na temat motyli, poznanie ich wyglądu, niektórych nazw
Motyle… motyle… motyle…jest ich w ogrodzie tyle!
Nad kwiatami wiodą igraszki
czerwieńczyki, żeglarze, modraszki!
Leciuteńkie, lotne, kolorowe
–pawie oczka i pazie królowej!
Piją nektar, zapylają kwiatki
– nie będziemy ich łapać do siatki!
Pędzle! Farby! Bajka kolorowa!
Na wyścigi – motyle malować!
W razie braku materiałów na temat motyli można wykorzystać ten piękny filmik:
- „Kwiatkowa piosenka” – utrwalenie piosenki i tańca
- „Czyje to ubranko?” – zabawa dydaktyczna, rozpoznawanie zwierzęcia po fragmencie ciała. Połącz połówki zwierzątek i nazwij je. Można kolorować!
- „Wszystkie żabki grają w łapki” – zabawa zręcznościowa, w której dziecko ćwiczy zręczność, refleks, uwagę. Rytmicznie klaszczemy raz w dłonie swoje, raz w dłonie partnera w zabawie. Pomoże w tym wyliczanka:
Siedzi kotek koło krzaka
I się gapi na ślimaka.
Raz, dwa, trzy!- pokaż ty!
Nie pokażesz? Będzie draka!
Kotek wtedy zje ślimaka!
/ na koniec wyliczona osoba pokazuje 3 palce/
I tak od nowa.
- „Re-re, kum-kum” – zabawa artykulacyjna, naśladowanie odgłosów zwierząt mieszkających na łące (żaba, świerszcz, pszczoła). Pokazujemy dziecku ilustrację zwierzątka i pytamy: Jak mówi? Jaki dźwięk wydaje?- dziecko wydaje dźwięki. Później można ćwiczyć tak samo, ale posługiwać się tylko nazwą; kiedy dziecko prawidłowo wyda dźwięk- pokazujemy ilustrację. Kombinacji jest wiele, proszę spróbować.
A czy znacie tę bajeczkę?
Dla chętnych kilka pomysłów:
–ćwiczenia grafomotoryczne:
– Czyj to cień?
– czym różnią się te obrazki?
A teraz posłuchajcie co się dzieje na łące
A w wolne dni może zrobicie sobie takie stworzonka?
Życzymy spokojnego dnia!