Zajęcia programowe na dzień 24 kwietnia 2020, piątek
Krąg tematyczny: Ktoś nam niebo pomalował. Witaj, tęczo kolorowa!
Temat dnia: Siedmio-barwny szlak na niebie.
- Zaczniemy dzień gimnastyką:
- Teraz kilka ćwiczeń oddechowych: wdech nosem, powoli, całymi płucami, a potem wydech. Można przy wdechu podnosić ręce, przy wydechu opuszczać. I tak kilka razy.
- „Co to jest tęcza?”- poznawanie zjawiska atmosferycznego: jak wygląda tęcza, jak powstaje (pada deszcz, zza chmur wychodzi słońce i świecąc przez krople deszczu tworzy na niebie kolorowy łuk). Spróbujmy nazwać kolory, z których składa się tęcza.
Przeczytajmy dziecku wiersz, starannie i niespiesznie wymawiając każde słowo.
Maria Konopnicka
Tęcza
— A kto ciebie, śliczna tęczo,
Siedmiobarwny pasie,
Wymalował na tej chmurce
Jakby na atłasie?
— Słoneczko mnie malowało
Po deszczu, po burzy;
Pożyczyło sobie farby
Od tej polnej róży.
Pożyczyło sobie farby
Od kwiatów z ogroda;
Malowało tęczę na znak,
Że będzie pogoda!
- Pora na piosenkę. Razem z dziećmi nauczmy się słów i melodii, i śpiewajmy sobie wesoło.
- Teraz dzieci namalują tęczę farbami. Proszę uważać, żeby kolory się nie połączyły!
- Tęcza, to kolory. Przypomnijmy sobie jak nazywają się podstawowe kolory. Obejrzyjmy z dzieckiem i posłuchajmy.
Inne propozycje:
Kręgle to świetna zabawa!
Kręgle to doskonała forma spędzania wolnego czasu.
Grać w nie można w pojedynkę lub w grupie. Uczą dzieci nie tylko zdrowej rywalizacji, ale również wytrwałości i cierpliwości. Jeżeli nie mamy w domu kręgli to nie problem, bo możemy sobie zrobić je sami. Potrzebne będą butelki po napojach-można je okleić, pomalować. Można także wykorzystać klocki, z których budujemy słupki i ustawiamy w rzędach- pięć, trzy, dwa i jeden. Teraz jeszcze piłeczka i zaczynamy.
Życzymy kolorowego dnia!