Gimnastyka na dzień dobry. Ćwiczenia z butelką

Z czym kojarzy się Wam lato?
Obejrzyjcie film, z którego dowiecie się, jak wygląda najcieplejsza pora roku w Polsce, czyli lato. To najintensywniejszy okres dla przyrody – dla roślin i dla zwierząt. Film przedstawia co podczas lata robią zwierzęta – ptaki (np. bociany), owady (np. motyle, pszczoły), ssaki (np. wiewiórki, jeże, dziki) oraz jakie owoce i warzywa dojrzewają w tym czasie (truskawki, czereśnie, wiśnie, maliny, jabłka, gruszki, sałata, rzodkiewka, szczypiorek). Wraz z latem zaczynają się wakacje, czyli ferie letnie. Powiedzenie mówi „Coraz bliżej wakacje, gdy zakwitną akacje.” Film pokazuje co można robić w wakacje nad morzem, w górach czy w mieście. Uczy, aby po spacerze w lesie sprawdzić czy na skórze nie ma kleszczy, które mogą przenosić niebezpieczne choroby. Film opisuje prace polowe wykonywane w czasie lata, czyli żniwa. Pokazuje pracę kombajnu i krajobraz pola po skoszeniu zbóż. Opisuje ciekawostki – na przykład, dlaczego latem wieża Eiffla w Paryżu rośnie? Na koniec przedstawia oznaki zbliżającej się jesieni.
Zapraszam na film

Lato zaczyna się w czerwcu
, pamiętacie jaki miesiąc jest po czerwcu?
Przypomnijcie i utrwalcie sobie nazwy miesięcy.


I jeszcze Drogie Dzieci trochę ruch dla Was

Jak spędzamy wakacje – pogadanka, wdrażanie dziecka do wypowiadania się całym zdaniem i two­rzenia dłuższych wypowiedzi na zadany temat. Rodzic pyta dziecko, gdzie można spędzać wakacje (w górach, nad morzem, w lesie, u babci, nad rzeką, nad jeziorem), co można w tych miejscach robić, które z wakacyjnych miejsc wy­poczynku jest najlepsze, najciekawsze i dlaczego. Dziecko opowiada o swoich wakacyjnych doświad­czeniach.

Pakujemy plecak – zabawa dydaktyczna, rozwiązywanie zadań w „Kartach pracy”. KP4 s.74-75, 96 Rodzic  pyta dziecko, co każdy musi zabrać ze sobą, gdy jedzie na wakacje. Dziecko podaje różne propozycje. Wszyscy zastanawiają się, czy dana rzecz jest rzeczywiście niezbędna w podróży. Po skończonej rozmowie, dziecko wykonuje zadania w „Kartach pracy”: pokonuje labirynt, słuchają czytanego przez Rodzica tekstu i wkleja pojazdy we właściwej kolejności, rysują po śladzie i koloruje plecak, wybiera przedmioty do spako­wania i uzasadnia swój wybór.

Oczami wyobraźni zabawa dydaktyczna rozwijająca twórczą wyobraźnię
Dziecko kładzie się na dywanie, zamyka oczy i myśli o wakacjach. Następnie opowiada o tym, jak powinno wyglądać idealne miejsce na wakacje, gdzie powinno być, co powinno się, tam znajdo­wać, kogo chciałoby tam spotkać i co mogłoby tam robić.

Na koniec piosenka: „Przyszło lato”- zapraszam Was do wspólnego śpiewu

Opracowała Alicja Kurek