Witam
Wiosenny poranek zaczynamy od gimnastyki     tutaj

mamo przeczytaj:  

W mieście robotów – 

W dalekiej krainie, za siedmioma górami, za ośmioma morzami znajdowało się miasto robotów. Miasto pełne było przeróżnych robotów, które żyły w nim już od bardzo dawna. Wszystkie roboty, aby mogły prawidłowo i sprawnie poruszać się, potrzebowały smaru. Roboty żyły w zgodzie, szanowały się i pomagały sobie w potrzebie. Nikomu niczego nie brakowało. Roboty potrafiły poradzić sobie z każdym problemem. Pewnego dnia ten ład został zburzony przez stworzenia nazywane przez roboty magnesami. Przyciągały one wszystko, co spotkały na swojej drodze, niszcząc przy tym miasto robotów. Roboty były zrozpaczone, ale postanowiły, że same wszystko odbudują. Mimo smutku i żalu zorganizowały zebranie, na którym obmyśliły plan odbudowy krainy. Roboty zaplanowały wszystko od początku. Odbudowały pocztę, kino, aptekę, dworzec, sklepy i restauracje. Na obrzeżach miasta roboty zbudowały swoje domki. Dzięki pracowitości i wytrwałości udało się im odbudować miasto. Zbudowały również centrum dowodzenia miastem, dzięki któremu mogły obserwować, czy nie zbliża się do niego zagrożenie, aby już nigdy więcej nie dopuścić do ataku Magnesów. Roboty postanowiły także wykonać osłonę antymagnesową, jednak nie wiedziały, który materiał nadawałby się do tego najlepiej. Testowały wszystko, dopóki nie odnalazły idealnego tworzywa, które uchroni je przed magnesami. Od tej pory roboty żyły w spokoju.
Po wysłuchaniu opowiadania zadajcie dzieciom pytania:
Jak poruszają się roboty?, Czego potrzebowały, aby ruszać się sprawniej?, Czy historia mogła się naprawdę wydarzyć?, Czy istnieją na naszej planecie miasta robotów?, Jakie budynki znajdowały się w mieście po odbudowaniu go na nowo?

Trochę poekspermentujemy, zapraszam do zabawy     tutaj

Kolejną zabawą jest Pogubiony robot – Dzieci wycinają puzzle, układają z nich robota, przyklejają na kartkę i kolorują

Poszukiwacze figur – zabawa ruchowa. Drodzy rodzice  do tej zabawy potrzebne będą wycięte z papieru kształty figur geometrycznych. Dzieci mają za zadanie je nazwać. Kiedy podniesiecie jedną z figur, zadaniem dzieci jest odszukanie podobnego kształtu w przedmiotach znajdujących się w pokoju, np. pokazujecie kwadrat – dzieci pokazują klocki, książki w tym kształcie.
 Utrwalamy naszą piosenkę   tutaj

Życzę miłej zabawy
Pozdrawiam KP

……………………..  STOKROTKI W AKCJI …………………….