Dzień dobry w poniedziałkowy poranek, mam nadzieję,że po weekendzie wszyscy
wypoczęci, zadowoleni, uśmiechnięci i gotowi do pracy:))
Zaczynamy dzień jak zwykle zabawą ruchową, to będzie ” Zabawa z mamą lub tatą”
1. Moja ulubiona zabawa
Do zabawy potrzebnych jest kilka osób.
Osoba zaczynająca zabawę pokazuje swoją ulubioną zabawę nie używając żadnych słów – wszystko jedynie za pomocą mimiki i gestów. Osoba, która zgadnie może zamienić się z osobą rozpoczynającą zabawę i pokazać w jaki sposób lubi najbardziej się bawić.
2.Posegreguj guziki – ćwiczenia w klasyfikowaniu.
Rodzic rozsypuje na dywanie różne guziki. Dziecko wkłada je do pudełek według różnych kategorii: kolorów, liczby oczek, wielkości.
3.Zamiana miejsc – zabawa edukacyjna
Dziecko siedzi na dywanie, rodzic kładzie przed nim zabawki (do wyboru przez rodzica, dobrze, jeśli przedmioty są podobne do tych z ilustracji w „Kartach pracy” str. 40 – pięciolatki) w różnej kolejności. Dziecko zamyka oczy, a rodzic przestawia przedmioty. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie, które przedmioty zmieniły miejsce. Zabawę należy powtórzyć kilkakrotnie.
Następnie dziecko przygląda się zabawkom umieszczonym na ilustracjach (KP. str. 40-41) i zamienia miejscami misia i koparkę. Określa, obok których zabawek będzie siedział teraz miś.
Następnie wkleja zabawki i ich podpisy w zmienionej kolejności. W kolejnym zadaniu przygląda się piłkom, a następnie „zamienia miejscami” piłkę niebieską z piłką czerwoną oraz fioletową z zieloną. Koloruje piłki w dolnym rzędzie po zamianie miejscami. Określa, jakiego koloru są pierwsze i ostatnie piłki w obu rzędach oraz która z kolei piłka ma kolor pomarańczowy w dolnym rzędzie.
W kolejnym zadaniu nazywa kształty figur oraz kolory, jakimi zostały narysowane, odszukuje figury w kształcie kwadratów i je koloruje. Chętne dzieci rysują układ figur, w którym miejscami zamieniły się trójkąty, a później koła. Na koniec dorysowują brakujące klocki w budowlach tak, aby powstały trzy takie same budowle.
KP4 26-27 (czterolatki)
Posłuchajcie i zapamiętajcie “rozśpiewany alfabet”