1. „Kulawe koniki” – zabawa naśladowcza. Dzieci biegają, naśladując sposób poruszania się koni. Na hasło: Kulawe koniki – zaczynają utykać i wracają do „stajni” (obręczy), gdzie „leczą” rany (masują nóżki). Następnie zdrowe „koniki” wracają do wesołej zabawy.
2. „Szpital dla misiów” – wysłuchanie wiersza Cz. Janczarskiego „Naprawimy misia” jako wstęp i zachęta do zorganizowania zabawy w „szpital”. Można porozmawiać z dzieckiem o tym, w jakich sytuacjach jest potrzebna wizyta lekarska, jak należy zachować się w przychodni.
Naprawimy misia
– Kto misiowi urwał ucho?
No, kto? – pytam. Cicho, głucho…
Nikt się jakoś nie przyznaje.
Może jechał miś tramwajem?
Może upadł, biegnąc z górki?
Może go dziobały kurki?
Może Azor go tarmosił,
urwał ucho, nie przeprosił?
Igła, nitka, rączek para.
Naprawimy szkodę zaraz.
O! Już sterczą uszka oba.
Teraz nam się miś podoba.
Czesław Janczarski
4. Czas na przerwę
5. „Jak bije serce”- zabawa rytmiczna. Prowadzący wyklaskuje prosty rytm. Zadaniem dziecka jest powtórzenie rytmu. Rytm można prezentować w różny sposób: klaszcząc, stukając palcami o podłogę lub uderzając w uda.
6. „Chory miś”- zabawa logopedyczna
Cha, cha, cha cha, cha, cha
To Halinka misia ma.
Ale misia boli głowa,
Bo misio się rozchorował.
Kaszel cięgle mu przeszkadza
(kaszlanie)
Więc pan doktor mu doradza: Gardło płukać
(naśladować płukanie gardła),
Miodek jeść
(wysuwać i chować głęboko język)
I tabletek łykać sześć
(przełykanie śliny 6 razy).
Miś przestrzega zalecenia,
Lecz wciąż ziewa z osłabienia
(ziewanie).
Ciągle kicha
(kichanie),
parska
(parskanie),
sapie
(wciąganie powietrza przez usta),
A jak zaśnie, mocno chrapie
(chrapanie).
7. Zaopiekuj się swoim misiem.
Przygotuj misiowi łóżeczko z pościelą.
Podaj misiowi śniadanko.
Idż z misiem na spacer.
8. Wykonaj pracę plastyczną.
Pokoloruj, pomaluj, wyklej kolorowym papierem…..
Zapraszam do zabawy T. Fijałkowska