Grupa 3-4 latków „Biedronki”- 7.04.2020 r.
Temat tygodnia: Wielkanocne to pisanki, wyklejanki, malowanki
1 ,,Kura i kurczaki’- zabawa ruchowa.
Dzieci – „kurczaki” biegają po pokoju, a na zawołanie mamy – „kury”: Kurczaki do domu!, kurczaki wracają pod rozłożone „skrzydła” swojej mamy. Zabawę powtarzamy.
2. „Pisanki” – słuchanie wiersza K. Rożeckiej.
Pisanki
Pisanki, pisanki,
jajka malowane,
nie ma Wielkanocy
bez barwnych pisanek.
Pisanki, pisanki,
jajka kolorowe,
na nich malowane
bajki pisankowe.
Na jednej kogucik,
a na drugiej słońce,
śmieją się na trzeciej
laleczki tańczące.
Na czwartej kwiatuszki,
a na piątej gwiazdki.
Na każdej pisance
piękne opowiastki.
Po przeczytaniu utworu rodzic prowadzi rozmowę z dzieckiem, rozpoczynając od pytań:
– Jak wyglądają pisanki?
– Ile było pisanek?
– Jakie wzorki mają pisanki?
- Pisanki, pisanki – jajka malowane – słuchanie piosenki.
- „Jak wykonujemy pisanki?” – poznanie rożnych technik zdobienia jaj. Rodzic pokazuje dzieciom pisanki zdobione za pomocą rożnych technik: barwienia, malowania, skrobania, naklejania. Określanie ich kolorów, sposobu wykonania.
- „Moja pisanka”– wykonanie pisanki dowolną techniką. Wyklejanie szablonu pisanki kolorowym papierem, kulkami z bibuły, farbą, plasteliną lub dostępnymi materiałami.
- „Gdzie jest pisanka” – zabawa utrwalająca orientację w przestrzeni.
Dzieci otrzymują pisankę. Siadają na krzesełku i wykonują polecenia rodzica.
- pisanka leży przed tobą, leży z przodu;
- podnieś pisankę najwyżej jak potrafisz, teraz pisanki są w górze;
- połóż pisankę na podłodze obok siebie, leży z boku;
- teraz kładziemy za siebie, jest z tyłu.
Tak pracują Biedronki:
Życzymy udanej zabawy. Z niecierpliwością czekamy na następne zdjęcia naszych pracujących dzieci. Dziękujemy Rodzicom i dzieciom za zaangażowanie.
Opracowały: M. Stuchły, B. Okulowska, T. Fijałkowska