Grupa 3-4 latków „Biedronki”- 7.04.2020 r.

Temat tygodnia: Wielkanocne to pisanki, wyklejanki, malowanki

 1 ,,Kura i kurczaki’- zabawa ruchowa.

Dzieci – „kurczaki” biegają po pokoju, a na zawołanie mamy – „kury”: Kurczaki do domu!, kurczaki wracają pod rozłożone „skrzydła” swojej mamy. Zabawę powtarzamy.

2. „Pisanki” – słuchanie wiersza K. Rożeckiej.

 

Pisanki

Pisanki, pisanki,

jajka malowane,

nie ma Wielkanocy

bez barwnych pisanek.

Pisanki, pisanki,

jajka kolorowe,

na nich malowane

bajki pisankowe.

Na jednej kogucik,

a na drugiej słońce,

śmieją się na trzeciej

laleczki tańczące.

Na czwartej kwiatuszki,

a na piątej gwiazdki.

Na każdej pisance

piękne opowiastki.

Po przeczytaniu utworu rodzic prowadzi rozmowę z dzieckiem, rozpoczynając od pytań:

– Jak wyglądają pisanki?

– Ile było pisanek?

– Jakie wzorki mają pisanki?

 

  1.  Pisanki, pisanki – jajka malowane – słuchanie piosenki.
  1. „Jak wykonujemy pisanki?” – poznanie rożnych technik zdobienia jaj. Rodzic pokazuje dzieciom pisanki zdobione za pomocą rożnych technik: barwienia, malowania, skrobania, naklejania. Określanie ich kolorów, sposobu wykonania.

  
 

 

  1. „Moja pisanka”– wykonanie pisanki dowolną techniką. Wyklejanie szablonu pisanki kolorowym papierem, kulkami z bibuły, farbą, plasteliną lub dostępnymi materiałami.

jajo-pisanka

  1. „Gdzie jest pisanka” – zabawa utrwalająca orientację w przestrzeni.

Dzieci otrzymują pisankę. Siadają na krzesełku i wykonują polecenia rodzica.

  • pisanka leży przed tobą, leży z przodu;
  • podnieś pisankę najwyżej jak potrafisz, teraz pisanki są w górze;
  • połóż pisankę na podłodze obok siebie, leży z boku;
  • teraz kładziemy za siebie, jest z tyłu.

 

Tak pracują Biedronki:

 

Życzymy udanej zabawy. Z niecierpliwością czekamy na następne zdjęcia naszych pracujących dzieci. Dziękujemy Rodzicom i dzieciom za zaangażowanie.

Opracowały: M. Stuchły, B. Okulowska, T. Fijałkowska