Grupa 3-4 latków „Biedronki”- 5.05.2020 r.
Krąg tematyczny: Ktoś nam niebo pomalował. Witaj tęczo kolorowa!
1. „Deszczyk pada” – zabawa ilustrująca treść piosenki. Deszczyk pada
2. „Szukamy czerwonego” – zadaniem dziecka jest znalezienie w domu czerwonych przedmiotów.
3. „Kolorowe zabawki” – klasyfikowanie zabawek według jednej cechy – koloru. Rodzic przygotowuje różne zabawki w czterech kolorach (żółty, zielony, czerwony i niebieski) oraz pojemniki (miski lub koła zrobione ze wstążki). Zadaniem dziecka jest posegregowanie zabawek według kolorów.
4. „O jakim kolorze myślę?” – rodzic wymienia przedmioty danego koloru. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie koloru. Po kilku próbach następuje zamiana ról.
Przykład: „W tym kolorze są maki, biedronki i serca. O jakim kolorze myślę?” – CZERWONY
„W tym kolorze jest kapusta, trawa, liście. O jakim kolorze myślę?” – ZIELONY
5. „Ułóż klocki według wzoru”
6. „Tory dla samochodów” – zadaniem dziecka jest poruszanie się samochodem po wyznaczonym kolorze. Zabawę można przeprowadzić na podłodze – tory zaznaczając taśmą klejącą lub paskami kolorowego papieru, albo na kartce papieru (przykładowy wzór).
7. „Niespodzianka” – do pojemnika/worka należy wrzucić kartki w 4 kolorach (na kartkach można narysować kolorowe koła). Zadaniem dziecka jest wylosowanie kartki z kolorem. Kartek powinno być po kilka z każdego koloru (np. 5 karteczek w każdym kolorze). Każdy kolor oznacza inne ćwiczenie:
- niebieski – podskoki
- żółty – klaskanie
- zielony – stanie na jednej nodze
- czerwony – siad skrzyżny
Tak pracują Biedronki:
Zachęcamy wszystkich do wspólnej zabawy i przesyłania zdjęć z różnych aktywności na e-mail: [email protected]
Opracowały: M. Stuchły, B. Okulowska, T. Fijałkowska