Grupa 3-4 latków „Biedronki”- 4.05.2020 r.

 Krąg tematyczny: Ktoś nam niebo pomalował. Witaj tęczo kolorowa!

 1. „Kolorowy berek” – zabawa ruchowa z elementem biegu. Dzieci poruszają się w rytm piosenki (Tęcza cza cza). Na przerwę w muzyce – rodzic wymienia kolor – zadaniem dziecka jest pokazanie przedmiotu w danym kolorze znajdującego się w domu.

2. „Tęcza”– słuchanie wiersza M. Konopnickiej

Tęcza
A kto ciebie, śliczna tęczo,
Siedmiobarwny pasie,
Wymalował na tej chmurce
Jakby na atłasie?

Słoneczko mnie malowało
Po deszczu, po burzy;
Pożyczyło sobie farby
Od tej polnej róży.

Pożyczyło sobie farby
Od kwiatów z ogroda;
Malowało tęczę na znak,
Że będzie pogoda!

 Rozmowa na podstawie wiersza. Przykładowe pytania:

Gdzie można zobaczyć tęczę? Jak wygląda tęcza? Jakie ma kolory? Kiedy powstaje tęcza?

3. Tęcza różdżką malowana – film edukacyjny

4. „Zielona jak…..?” – zabawa polega na wymienianiu jak największej ilości rzeczy w danym kolorze.

5. Czas na przerwę – piosenka „Kolory”

6. „Bańki mydlane”. W bańkach mydlanych też widoczne są kolory tęczy. Kolory baniek wywoływane są przez światło, które załamuje się między ich zewnętrznymi warstwami. Kolory nie układają się na nich jednak w taki sposób jak na tęczy. Puszczanie baniek mydlanych, obserwacja mieniących się kolorów, rozpoznawanie i nazywanie kolorów.

 7. „Malujemy kolorową tęczę” – praca plastyczna. Technika pracy dowolna. Można pomalować tęczę farbami, albo wykleić skrawkami kolorowego papieru lub wykorzystać własne pomysły na stworzenie pięknego obrazka.

Przykłady prac plastycznych

Tęcza malowaną gąbką

Rozcierana tęcza

Tęcza do ćwiczeń oddechowych

8. Eksperymenty do obejrzenia i dla chcących do przeprowadzenia:

Tęcza na talerzu

Malowanie pianą

Wędrująca woda

 

Tak pracują Biedronki:

 


Zachęcamy wszystkich do wspólnej zabawy i przesyłania zdjęć z różnych aktywności na e-mail: [email protected]

Opracowały: B. Okulowska, T. Fijałkowska