Grupa 3-4 latków „Biedronki”- 4.05.2020 r.
Krąg tematyczny: Ktoś nam niebo pomalował. Witaj tęczo kolorowa!
1. „Kolorowy berek” – zabawa ruchowa z elementem biegu. Dzieci poruszają się w rytm piosenki (Tęcza cza cza). Na przerwę w muzyce – rodzic wymienia kolor – zadaniem dziecka jest pokazanie przedmiotu w danym kolorze znajdującego się w domu.
2. „Tęcza”– słuchanie wiersza M. Konopnickiej
Tęcza
A kto ciebie, śliczna tęczo,
Siedmiobarwny pasie,
Wymalował na tej chmurce
Jakby na atłasie?
Słoneczko mnie malowało
Po deszczu, po burzy;
Pożyczyło sobie farby
Od tej polnej róży.
Pożyczyło sobie farby
Od kwiatów z ogroda;
Malowało tęczę na znak,
Że będzie pogoda!
Rozmowa na podstawie wiersza. Przykładowe pytania:
Gdzie można zobaczyć tęczę? Jak wygląda tęcza? Jakie ma kolory? Kiedy powstaje tęcza?
3. Tęcza różdżką malowana – film edukacyjny
4. „Zielona jak…..?” – zabawa polega na wymienianiu jak największej ilości rzeczy w danym kolorze.
5. Czas na przerwę – piosenka „Kolory”
6. „Bańki mydlane”. W bańkach mydlanych też widoczne są kolory tęczy. Kolory baniek wywoływane są przez światło, które załamuje się między ich zewnętrznymi warstwami. Kolory nie układają się na nich jednak w taki sposób jak na tęczy. Puszczanie baniek mydlanych, obserwacja mieniących się kolorów, rozpoznawanie i nazywanie kolorów.
7. „Malujemy kolorową tęczę” – praca plastyczna. Technika pracy dowolna. Można pomalować tęczę farbami, albo wykleić skrawkami kolorowego papieru lub wykorzystać własne pomysły na stworzenie pięknego obrazka.
Przykłady prac plastycznych
8. Eksperymenty do obejrzenia i dla chcących do przeprowadzenia:
Tak pracują Biedronki:
Zachęcamy wszystkich do wspólnej zabawy i przesyłania zdjęć z różnych aktywności na e-mail: [email protected]
Opracowały: B. Okulowska, T. Fijałkowska