Grupa 3-4 latków „Biedronki”- 3.04.2020 r.
Temat tygodnia: Szybko biegnie każdy dzień, rosnę szybko, dużo wiem
1. „Krasnale i olbrzymy”- zabawa ruchowa. Na hasło rodzica: „krasnale” – dzieci przemieszczają się w kucając, a na hasło: „olbrzymy” – idą na palcach z rękami podniesionymi do góry.
2. „Kto widział krasnoludka?”- rozmowa na temat wyglądu krasnoludków, wymienienie bajek, w których występowały krasnoludki. Wysłuchanie wiersza M. Konopnickiej:
Czy to bajka, czy nie bajka…
Czy to bajka, czy nie bajka,
Myślcie sobie, jak tam chcecie.
A ja przecież wam powiadam:
Krasnoludki są na świecie.
Naród wielce osobliwy,
Drobny – niby ziarnka w bani:
Jeśli które z was nie wierzy,
Niech zapyta starej niani.
W górach, w jamach, pod kamykiem,
Na zapiecku czy w komorze,
Siedzą sobie Krasnoludki
W byle jakiej mysiej norze.
Pod kominem czy pod progiem –
Wszędzie ich napotkać można:
Czasem który za kucharkę
Poobraca pieczeń z rożna…
Czasem skwarków porwie z rynki
Albo liźnie cukru nieco
I pozbiera okruszynki,
Co ze stołu w obiad zlecą.
Czasem w stajni z bicza trzaśnie,
Koniom spląta długie grzywy,
Czasem dzieciom prawi baśnie…
Istne cuda! Istne dziwy!
Gdzie chce – wejdzie, co chce – zrobi,
Jak cień chyżo, jak cień cicho,
Nie odżegnać się od niego,
Takie sprytne małe licho!
Zresztą myślcie, jako chcecie,
Czy kto chwali, czy kto gani,
Krasnoludki są na świecie!
Spytajcie się tylko niani.
3. Czas na przerwę – „My jesteśmy krasnoludki”
4. „Mój krasnoludek” – formowanie postaci krasnala z figur geometrycznych (koła, trójkąty, kwadraty, prostokąty). Dzieci układają z nich i przyklejają na kartce formatu A4 swojego krasnala. Wokół niego dorysowują kredkami dowolne elementy, np. trawę, kwiaty, słońce. Można samodzielnie wyciąć figury lub skorzystać z poniższego wzoru.
skrzat_z figur
5. „Królewna Śnieżka i siedmiu krasnoludków” – słuchowisko
Tak pracują Biedronki
Zachęcamy wszystkich do wspólnej zabawy i przesyłania zdjęć z różnorakich aktywności na e-mail: [email protected]
Opracowały: M. Stuchły, B. Okulowska, T. Fijałkowska