Grupa 3-4 latków „Biedronki”- 29.04.2020 r.

 

Temat tygodnia: Stop! Zabraniam! Zakazuję! Śmieci w worki się pakuje.

 

1. „Slalom między śmieciami” – zabawa równoważna. Na podłodze są ułożone zwinięte kulki papieru. Zadaniem dziecka jest ostrożne maszerowanie pomiędzy nimi tak, by nie potrącić żadnej.

2. Rozgrzewka przy muzyce – A ram sam sam

3. „Sznurek Jurka”– słuchanie wiersza, swobodna rozmowa na temat utworu.

Tuż za szkołą, bardzo blisko,
Było miejsce na boisko.
Kiedyś tam wyrzucił Jurek
Poplątany stary sznurek,
A nazajutrz obok sznurka
Od banana spadła skórka,
Wyrzucona przez Karola.
Tam też wkrótce Jaś i Ola
Wyrzucili bez wahania
Swoje torby po śniadaniach,
Stos papierków po cukierkach
Wysypała tam Walerka.
Na papierki spadła ścierka,
Jakaś pusta bombonierka
I od lodów sto patyków,
Pustych kubków moc z plastiku,
Wyskubane słoneczniki,
Jeden kalosz, nauszniki,
Stare trampki, piłka z dziurą,
Połamane wieczne pióro,
Kilka opon od rowerów
I ogromny stos papieru.
Oto tak, od sznurka Jurka,
Wnet urosła śmieci górka,
A z tej górki wielka góra
Której szczyt utonął w chmurach.
Nie ma miejsca na boisko,
Lecz śmietnisko mamy blisko.

Przykładowe pytania:

– Dlaczego powstała taka góra śmieci?

– Jaki błąd popełnili wszyscy?

– Co by było, gdyby nie było koszy na śmiecie?

4. Film edukacyjny  „Segregacja śmieci”


5. ,,Śmieciowa orkiestra”– zabawa muzyczna

Zastanówcie się jak można zagrać na śmieciach. Wykonajcie proste instrumenty perkusyjne: grzechotki z puszek lub butelek itp. (można je napełnić piaskiem, ryżem lub powrzucać do nich koraliki). Instrumenty można ozdobić mazakami, kolorowymi papierami czy naklejkami. Zagrajcie na wykonanych instrumentach koncert dla Rodziców.

Inspiracje do wykonania innych instrumentów są TUTAJ

6. Chętnych zapraszamy do wysłuchania bajki

Kicia Kocia „Co z tymi śmieciami?”


7. Zadania dla chętnych:

Rysuj po śladzie i pokoloruj

Największy – najmniejszy

Policz

Rysuj po śladzie

Tak pracują Biedronki:

  

Zachęcamy wszystkich do wspólnej zabawy i przesyłania zdjęć z różnych aktywności na e-mail: [email protected]

Opracowały: B. Okulowska, T. Fijałkowska