Grupa 3-4 latków „Biedronki”- 27.04.2020 r.

 

Temat tygodnia: Stop! Zabraniam! Zakazuję! Śmieci w worki się pakuje.

1. „Zbieramy klocki”– zabawa ruchowa. Dzieci maszerują wśród rozrzuconych klocków. Na sygnał rodzica (np.: klaśnięcie w dłonie) dziecko musi kucnąć, podnieść klocek, a następnie włożyć do pudełka. Zabawę powtarzamy do momentu zebrania wszystkich klocków.

2. „Taka Zosia” – słuchanie wiersza H. Cenarskiej

Była sobie taka Zosia, co zabawki wciąż niszczyła.
Ciągle nowe kupowała, lecz się o nie nie troszczyła.
Te zabawki wciąż o Zosi szeptem z sobą rozmawiały,
że po prostu jej nie lubią i czym prędzej uciec chciały!
Miś bez nosa, pies bez ucha, pajac, co się już nie rusza.
Lalki małe, lalki duże, wszystkie mają smutne buzie,
klocki lego też zmartwione, bo po kątach rozrzucone.
No i proszę, posłuchajcie, co się stało dnia pewnego.
Wszystkie w Polskę wyruszyły: lalki, pajac, klocki lego.
Zosia szuka, wszystkich pyta – bez zabawek jest jej nudno.
Czy zabawek ktoś nie widział? Bo wytrzymać bez nich trudno…

Przykładowe pytania:
– Jak miała na imię dziewczynka z wiersza?
– Co robiła z zabawkami?
– Czy zabawki lubiły Zosię?
– Czego nie miał miś?
– Czego nie miał pies?
– Jakie buzie miały zabawki?
– Co zrobiły zabawki?
– Co zrobiła Zosia kiedy jej zabawki uciekły?

3. Czas na przerwę – Gimnastyka dla Smyka

4. „Zamień się w swoją ulubioną zabawkę”– ekspresja ruchowa. Zabawa typu Kalambury – dziecko wymyśla zabawkę i pokazuje ją swoją postawą lub ruchem.

5. „Zróbmy porządek w naszych zabawkach” – układanie zabawek na półkach, segregowanie klocków i wkładanie do pojemników.

6. Grafomotoryka – połącz kropki
miś lub piłka

 7. W ramach chęci i możliwości proponujemy zabawę w bingo. Poniżej materiały do pobrania i wydruku:

obrazki do losowania

znaczki

plansze

 

Tak pracują Biedronki:

 

Zachęcamy wszystkich do wspólnej zabawy i przesyłania zdjęć z różnych aktywności na e-mail: [email protected]

Opracowały: B. Okulowska, T. Fijałkowska