Grupa 3-4 latków „Biedronki”- 24.04.2020 r.
Temat tygodnia: Nigdy nie bój się lekarza, gdy choroba się przydarza
1.„Myjemy zęby olbrzymom” – zabawa naśladowcza, przypomnienie, kiedy trzeba myć zęby (po posiłkach, rano, wieczorem, po zjedzeniu słodyczy). Dziecko wykonuje ruch do opowiadania: Niewidzialne olbrzymy mają bardzo brudne zęby, bo nie potrafią ich myć, musimy je nauczyć. Najpierw trzeba zęby wypłukać (udajemy, że trzymamy wielki szlauch i płuczemy, szumiąc „szu”), potem bierzemy ogromne szczoteczki i szorujemy zęby olbrzymom ruchem w przód i w tył, na boki, z góry na dół i ruchami kolistymi.
2. Filmy edukacyjne
3. „Jak myjemy zęby?” – mycie zębów.
ZASADY: Zęby należy czyścić zgodnie z regułą: najpierw szczotkujemy górne zęby, zaczynamy od tych z przodu i stopniowo przechodzimy do szorowania tych z tyłu buzi. Należy pamiętać, że te zęby czyścimy, szorując szczoteczką od dziąseł w dół. W ten sposób usuwamy wszystkie zanieczyszczenia i bakterie. Następnie czyścimy górne zęby, ale od wewnętrznej strony jamy ustnej. Te również zaczynamy szorować z przodu, przechodząc stopniowo do tyłu buzi. Trzeba pamiętać, że tę stronę zębów należy również szorować od dziąseł w dół.
Kolejnym krokiem będzie umycie dolnych zębów. Najpierw rozpoczynamy mycie zębów z przodu i stopniowo przechodzimy do szorowania tych z tyłu buzi. Tym razem mycie wygląda nieco inaczej, szorujemy od dziąseł w górę. Analogicznie postępujemy z zębami od wewnętrznej strony jamy ustnej.
4. „Liczymy czyste ząbki” – zabawa rozwijająca sprawność języka. Potrzebne będzie lustro. Dziecko przygląda się swoim zębom i dokładnie je liczy. Każdego zęba trzeba dotknąć językiem. Rozpoczynamy od dolnych zębów z tyłu jamy ustnej, przechodzimy do przodu i kończyny znów na tylnych zębach z drugiej strony buzi. Następnie pionizujemy język i analogicznie liczymy górne zęby.
5. Czas na przerwę –
Hipopotam u dentysty
6. Zadania
Co jest dobre dla naszych zębów? – pokaż na obrazku
Tak pracują Biedronki:
Zachęcamy wszystkich do wspólnej zabawy i przesyłania zdjęć z różnych aktywności na e-mail: [email protected]
Opracowały: B. Okulowska, T. Fijałkowska