Grupa 3-4 latków „Biedronki”- 2.04.2020 r.

 Temat tygodnia: Szybko biegnie każdy dzień, rosnę szybko, dużo wiem

 

 1. „Życie przedszkolne” – rozmowa kierowana, doskonalenie wypowiedzi pełnym zdaniem. Rodzic pokazuje dziecku obrazki przedstawiające różne sytuacje z życia przedszkolnego. Dziecko opowiada, co widzi na obrazkach. Po omówieniu ilustracji rodzic pyta: Czy robisz to samo w przedszkolu co dzieci na obrazku? Co lubisz robić w przedszkolu?

 https://panimonia.pl/2016/10/22/plan-dnia-przedszkolaka-obrazki-do-pobrania/

   

2. „ Mam trzy latka”– słuchanie wiersza i próba powtórzenia wersów.

Mam trzy latka, trzy i pół,

sięgam głową ponad stół,

mam fartuszek z muchomorkiem,

do przedszkola chodzę z workiem.

Umiem pantofelki zmieniać,

rączki myję do jedzenia,

ładnie żegnam się i witam,

tańczę kiedy gra muzyka.

Umiem wierszyk o koteczku,

o tchórzliwym koziołeczku

i o piesku, co był w polu

nauczyłam się w przedszkolu.

 

Ilustracje do wiersza znajdują się 
tutaj
 

Rodzic czyta wiersz I. Suchorzewskiej, po czym pyta:

– Kto jest bohaterem wiersza?

– Ile lat ma dziewczynka?

– Czego nauczyła się w przedszkolu?

 

 3. Czas na przerwę – słuchanie bajki „Kicia Kocia – To moje”.

 

W najbliższą niedzielę przypada Święto Niedzieli Palmowej, które kojarzy się przede wszystkim z palmami wielkanocnymi. Warto, aby nasze dzieci również o tym wiedziały.


4. „Zagadka”

Co to jest?

Mogą być małe, mogą być wysokie.

Są barwne, kolorowe zrobione z żywych gałązek wierzby,

bukszpanu, bazi lub z suszonych roślin i kwiatów, kolorowej bibułki.

Niesiemy je do kościoła na tydzień przed Wielkanocą by je poświęcić?

palma wielkanocna

 

 

5. „Palma wielkanocna”- praca techniczna. Wspólnie z dzieckiem wykonaj palmę wielkanocną. Wzory palemek można znaleźć na You Tube.

1

2

3

A tak pracują Biedronki

Zachęcamy do zabawy i do wysyłania zdjęć na e-maila: [email protected]
Pozdrawiamy M. Stuchły, B. Okulowska, T. Fijałkowska