Grupa 3-4 latków „Biedronki”- 2.04.2020 r.
Temat tygodnia: Szybko biegnie każdy dzień, rosnę szybko, dużo wiem
1. „Życie przedszkolne” – rozmowa kierowana, doskonalenie wypowiedzi pełnym zdaniem. Rodzic pokazuje dziecku obrazki przedstawiające różne sytuacje z życia przedszkolnego. Dziecko opowiada, co widzi na obrazkach. Po omówieniu ilustracji rodzic pyta: Czy robisz to samo w przedszkolu co dzieci na obrazku? Co lubisz robić w przedszkolu?
https://panimonia.pl/2016/10/22/plan-dnia-przedszkolaka-obrazki-do-pobrania/
2. „ Mam trzy latka”– słuchanie wiersza i próba powtórzenia wersów.
Mam trzy latka, trzy i pół,
sięgam głową ponad stół,
mam fartuszek z muchomorkiem,
do przedszkola chodzę z workiem.
Umiem pantofelki zmieniać,
rączki myję do jedzenia,
ładnie żegnam się i witam,
tańczę kiedy gra muzyka.
Umiem wierszyk o koteczku,
o tchórzliwym koziołeczku
i o piesku, co był w polu
nauczyłam się w przedszkolu.
Ilustracje do wiersza znajdują się
tutaj
Rodzic czyta wiersz I. Suchorzewskiej, po czym pyta:
– Kto jest bohaterem wiersza?
– Ile lat ma dziewczynka?
– Czego nauczyła się w przedszkolu?
3. Czas na przerwę – słuchanie bajki „Kicia Kocia – To moje”.
W najbliższą niedzielę przypada Święto Niedzieli Palmowej, które kojarzy się przede wszystkim z palmami wielkanocnymi. Warto, aby nasze dzieci również o tym wiedziały.
4. „Zagadka”
Co to jest?
Mogą być małe, mogą być wysokie.
Są barwne, kolorowe zrobione z żywych gałązek wierzby,
bukszpanu, bazi lub z suszonych roślin i kwiatów, kolorowej bibułki.
Niesiemy je do kościoła na tydzień przed Wielkanocą by je poświęcić?
palma wielkanocna
5. „Palma wielkanocna”- praca techniczna. Wspólnie z dzieckiem wykonaj palmę wielkanocną. Wzory palemek można znaleźć na You Tube.
A tak pracują Biedronki
Zachęcamy do zabawy i do wysyłania zdjęć na e-maila: [email protected]
Pozdrawiamy M. Stuchły, B. Okulowska, T. Fijałkowska