Grupa 3-4 latków „Biedronki”- 16.04.2020 r.

Temat tygodnia: Na wsi zawsze jest wesoło, tyle pól i zwierząt wkoło


1. „Na pastwisku”
– zabawa naśladowcza. Dziecko „zmienia się” w krowę, przyjmuje pozycję na czworaka .Chodzi po „łące”, „żuje trawę” – porusza szczęką w jedną i drugą stronę. Od czasu do czasu wydaje odgłos: Muuu, muuu.

2. „Co słychać na łące?” – wysłuchanie wiersza H. Bechlerowej i rozmowa połączona z oglądaniem obrazków z krowami. Rodzic czyta dziecku poniższy wiersz.

Co słychać na łące?

Idą drogą kotki dwa,

każdy wielki koszyk ma.

A na łące koło chaty

stoi krowa w czarne łaty.

– Krówko, czy masz mleko słodkie?

– Daj nam dużo! – proszą kotki.

– Daj nam mleka pełne kosze,

zapłacimy ci dwa grosze.

Nic nie rzekła krowa w łaty,

jadła trawę, gryzła kwiaty.

A koń, co za płotem stał,

na caluśki głos się śmiał.

Po przeczytaniu utworu rodzic prowadzi z dzieckiem rozmowę. Chce sprawdzić, co zapamiętało i zwrócić uwagę na elementy humorystyczne:

– Jak wyglądała krowa?

– Co robiła krowa na łące?

– O co kotki poprosiły krowę?

– Czy kotki miały właściwe naczynie na mleko?

– Z czego śmiał się koń?

Po rozmowie rodzic pokazuje dzieciom obrazki rożnie umaszczonych krów i wspólnie z dzieckiem opisuje ich wygląd. Następnie przedstawia kilka ciekawostek:

Krowa oprócz trawy je także kukurydzę i siano, które dostaje w oborze. Jest przeżuwaczem, to znaczy, że długo i wolno rozgniata trawę zębami. Dziecko krowy to cielę.



3. „Produkty z mleka” – polisensoryczne poznanie produktów mlecznych – wykorzystujemy zmysł smaku i węch.  Dziecko degustuje produkty mleczne z zamkniętymi oczami (zasłoniętymi chustką), określa smak, konsystencje /jeżeli dziecko nie ma uczulenia – jeśli występuje nietolerancja – omawiamy tylko produkty. Można również dodać takie produkty jak: jajko, kotlet, miód.


 

 4. Czas na przerwę „Kaczuszki”


5. W gospodarstwie
– zabawa dydaktyczna. Rodzic pokazuje dziecku zdjęcia i wspólnie z nim po kolei je omawia. Maluch zwraca uwagę na przedstawione czynności wykonywane przez ludzi.

6. „Krowa” – praca plastyczna.

Potrzebujemy:

– lateksową rękawiczkę,

– flamaster,

– papier.

Nadmuchaną rękawiczkę wykorzystujemy do wykonania pracy plastycznej. Na okrągłej części rękawiczki dziecko flamastrami rysują krowę /lub wycinają elementy z papieru i przyklejają/ tak, aby nadmuchane palce rękawiczki były wymionami krowy.

*****Można również zrobić „krówka z talerzyka”.

Potrzebne będą:

– okrągły talerzyk papierowy lub wycięte koło z białego papieru;

– czarne kredki, flamastry;

– czarny, różowy  papier, (lub farba)

– nożyczki.

krowa z talerzyka

krowa z talerzyka 2

Zachęcamy wszystkich do wspólnej zabawy i przesyłania zdjęć z różnorakich aktywności na e-mail: [email protected]

Opracowały: M. Stuchły, B. Okulowska, T. Fijałkowska