Krąg tematyczny: Ruch tu wielki, dźwięków moc, z traw na łące miękki koc.
Temat: „Żabie sprawy”.

1. Zabawa ruchowa „Zaczarowany staw” – na podłodze rozłożone koła hula-hop. Dzieci na sygnał nauczyciela “Bocian idzie” skaczą do wybranego koła. Koło jest stawem, w którym bocian nie znajdzie żab. Można koło zrobić ze skakanki lub paska.

2. Wysłuchanie opowiadania „Zielona żabka” B. Forma ilustrowanego obrazkami na tablicy.


Opowiadanie „Zielona żabka” autor Bożena Forma.

Zielona żabka nad stawem mieszkała. Siadała w trawie i wciąż rozmyślała.
Ach, jaka jestem brzydka, zielona, jak roślinki w stawie. Nie wyglądam wcale ciekawie. Kto taką brzydką zechce mieć żonę. Dlaczego wszystko mam takie zielone!
W pobliżu żabki ważka usiadła. A żabka rzecze:
Jaka powabna. Wszyscy uwagę na nią zwracają, barwy jej bardzo mnie zachwycają.
Nagle biedronka się pojawiła.
Czemu się smucisz sąsiadko miła? Bezchmurne niebo, piękna pogoda a w stawie czysta i chłodna woda.
Biedronko, piękna twoja sukienka. Ciągle zazdrośnie na nią ktoś zerka. Jam nieszczęśliwa w swojej zieleni, kolor mój nigdy już się nie zmieni.
Wtem dumnie bocian przez łąkę kroczy. Otwiera mocno swe bystre oczy.
Jak tu zielono, moi kochani, że aż się w głowie kręci czasami.
We wszystkie strony zerka ciekawie.
Och, może żabka siedzi gdzieś w trawie. Pora śniadania właśnie nastała, drobna przekąska by się przydała.
Żabce serduszko mocno zabiło.
Kiedy mnie ujrzy nie będzie miło. Widok bociana to nie zabawa. Dobrze że wkoło zielona trawa. Teraz rozumiem – barwa zielona, specjalnie dla mnie jest przeznaczona. Trudno mnie dostrzec zatem bocianie, chyba gdzie indziej zjesz dziś śniadanie.

Rozmowa na temat treści opowiadania:

    • Dlaczego żabka była smutna?

    • Kogo żabka spotkała na łące?

    • Kto chciał ją zjeść?

    • Czy udało się bocianowi złapać żabkę?

    • Dlaczego bocian nie dojrzał żabki w trawie?

3. Zabawa ruchowa:

Prawa ręka w górę hop

Lewa w górę i na bok

Obrót w koło, dwa podskoki

szybki bieg i skłon głęboki

Przysiad, podskok w tył jak raki

to wesołe przedszkolaki

4. Żaba ma długi lepki język i łapie nim pokarm np muchy – ćwiczenie logopedyczne języka.

Żabka musi poćwiczyć język przed polowaniem, wystawia język najdalej jak się da, a później powoli go chowa. Z minuty na minutę ruch staje się coraz szybszy.

5. Zabawa – Żabka je.
Dzieci karmią żabkę, na podłodze stoi żabka z pudełka, dzieci rzucają jej „muchy” (piłeczki) do zjedzenia.

6. „Żabka w stawie” – wykonanie pracy plastycznej z kolorowego papieru, według wzoru lub według własnej pomysłowości.

Życzymy sukcesów w zdobywaniu wiedzy. Zdjęcia z pracami naszych maluszków prosimy wysyłać do p. Mireli e-mail [email protected]

Opr. T. Fijałkowska