Grupa 3-4 latków „Biedronki”- 11.05.2020 r.

Krąg tematyczny: Ruch tu wielki, dźwięków moc, z traw na łące miękki koc.

1.Słuchanie wiersza I. Salach „Łąka”.

Łąka tylu ma mieszkańców,
zwierząt , roślin kolorowych.
Tu motylek , a tam pszczółka,
tutaj kwiatek – o różowy!
Z kopca wyszedł krecik mały,
obok niego idzie mrówka.
Na rumianku w krasnej sukni,
przycupnęła boża krówka.
Nad tą łąką kolorową
Zapraszają wszystkie dzieci,
bal wydały dziś motyle.
Więc zatańczmy z nimi chwilę.

2.Rozmowa na temat wysłuchanego wiersza. Pytania kierowane do dzieci:

– Jak nazywa się miejsce opisane w wierszu?

– Wymień nazwy występujących zwierząt?

– Gdzie mieszkają zwierzątka z wierszyka?

3.Oglądanie obrazka przedstawiającego wiosenną łąkę i jej mieszkańców. Dzieci nazywają zwierzątka, przeliczają, określają, gdzie się znajdują.

4. Rozwiązywanie zagadek o mieszkańcach łąki – podanie rozwiązania.

W czerwonych butach po łące chodzę
Czasem przystanę na jednej nodze
Łypnę okiem, przekrzywię głowę
Czy już śniadanie dla mnie gotowe? (bocian)

Tu cytrynek, tam paź królowej
Wszędzie piękne, kolorowe
Lekko unoszą się nad łąką
Gdy tylko zaświeci słonko (motyl)

Skaczą po łące, pływają w wodzie.
Z bocianem żyją w ciągłej niezgodzie. (żaba)

W kropki mam spódnicę,
chętnie zjadam mszyce. (biedronka)

Że jest w ogródku łatwo zgadniecie,
Skrył się, lecz widać kopczyki ziemi. (kret)

Ma żółte i czarne paseczki,
lata nad łąką i głośno bzyczy
kiedy grzeje słonko. (pszczoła)

Nie liść – a na łące i zielony
Nie zegar – a cyka jak szalony.
Nie w stajni skacze wolny.
Już wiem! – to …. (konik polny)

5.Zabawa rozwijająca orientację przestrzenną „Gdzie jest motyl?”

Dzieci tworzą motyle z kolorowych kawałków bibuły, zwijając je pośrodku. Ustawiają motyle względem siebie według poleceń nauczyciela np. nad głową, na ramieniu , na stopie, pod kolanem.

6.Ćwiczenie oddechowe

Dzieci dmuchają na motyla na jednym wydechu jak najdłużej, ćwiczenie powtarzają kilka razy.

7.Zaproszenie dzieci do wykonania pracy plastycznej „Biedronka na listku”.

Nauczyciel objaśnienia dzieciom kolejne etapy pracy:składanie koła na pół i przyklejania według podanego wzoru. Biedronkę można umieścić na zielonym listku.

Składanka płaska z kół.

Dzieci otrzymują:

-3 duże czerwone koła
-1 średnie czarne koło
-4 małe kółeczka czarne

– 2 małe kółeczka białe.

Tak pracują Biedronki:

Zachęcamy wszystkich do wspólnej zabawy i przesyłania zdjęć z różnych aktywności na e-mail pani Mireli [email protected]

Opracowała: T. Fijałkowska