GRUPA „KOTKI”

Temat dnia: Rosnę ja i rośnie moje ubranie.

  1. W górę i w dół!”- opowieść ruchowa.

W tej zabawie dziecko naśladuje naturalne zjawiska podczas zabaw ruchowych.

Pomoce: emblematy z sylwetą słońca i księżyca (narysowane na kartce ), bębenek (lub coś na czym można wystukać rytm).

  1. Kto jest ode mnie wyższy?” – mierzenie i porównywanie wzrostu dzieci.

Podczas tej zabawy dziecko dowiaduje się, kto jest od niego wyższy, a kto niższy. Ma też okazję przytulić się plecami do drugiej osoby oraz utrwalić „lokalizację” własnych pleców.

Ewentualne pomoce: trzy rolki wstążek (każda w innym kolorze), nożyczki

  1. Jaki jestem duży?” – zabawa dydaktyczna, mierzenie wzrostu dzieci, wyznaczanie długości na sznurku.

W tej zabawie dziecko mierzy wzrost, ćwiczy dłoń i paluszki (chwytając i trzymając sznurek) oraz dostrzega różnice w rozmiarze wynikające z wieku i wzrostu właściciela.

Pomoce: sznurek (kilkadziesiąt metrów).

Uwaga! Nie pozostawiamy dziecka samego ze sznurkiem.

  1. Pranie” – zabawa naśladowcza ze schylaniem się i wznoszeniem na palcach

Teraz dziecko uczy się słów i melodii piosenki, naśladuje czynności.

Pomoce: chusteczki do nosa

Piosenka „Praczki”, melodia popularna.

Tu jedną mam rączkę, a tu drugą mam.

Jak praczki pracują pokażę ja wam.

– Tak piorą, tak piorą przez cały długi dzień. / bis

-Tak kręcą, tak kręcą przez cały długi dzień. /bis

-Wieszają, wieszają przez cały długi dzień. /bis

-Ściągają, ściągają przez cały długi dzień. /bis

-Składają , składają przez cały długi dzień. /bis

-Prasują, prasują przez cały długi dzień. /bis

-Tańcują, tańcują przez cały długi dzień. /bis

Gdyby Państwo nie pamiętali melodii, proszę wpisać na you tube: Praczki piosenki dla dzieci. Otworzy się przynajmniej kilka.

W razie pytań, wątpliwości, problemów- proszę zwracać się bezpośrednio do nas, nauczycielek Państwa dzieci.

Życzymy spokojnego dnia. Pozdrawiamy.