GRUPA „KOTKI”
Temat dnia: Rosnę ja i rośnie moje ubranie.
- „W górę i w dół!”- opowieść ruchowa.
W tej zabawie dziecko naśladuje naturalne zjawiska podczas zabaw ruchowych.
Pomoce: emblematy z sylwetą słońca i księżyca (narysowane na kartce ), bębenek (lub coś na czym można wystukać rytm).
- „Kto jest ode mnie wyższy?” – mierzenie i porównywanie wzrostu dzieci.
Podczas tej zabawy dziecko dowiaduje się, kto jest od niego wyższy, a kto niższy. Ma też okazję przytulić się plecami do drugiej osoby oraz utrwalić „lokalizację” własnych pleców.
Ewentualne pomoce: trzy rolki wstążek (każda w innym kolorze), nożyczki
- „Jaki jestem duży?” – zabawa dydaktyczna, mierzenie wzrostu dzieci, wyznaczanie długości na sznurku.
W tej zabawie dziecko mierzy wzrost, ćwiczy dłoń i paluszki (chwytając i trzymając sznurek) oraz dostrzega różnice w rozmiarze wynikające z wieku i wzrostu właściciela.
Pomoce: sznurek (kilkadziesiąt metrów).
Uwaga! Nie pozostawiamy dziecka samego ze sznurkiem.
- „Pranie” – zabawa naśladowcza ze schylaniem się i wznoszeniem na palcach
Teraz dziecko uczy się słów i melodii piosenki, naśladuje czynności.
Pomoce: chusteczki do nosa
Piosenka „Praczki”, melodia popularna.
Tu jedną mam rączkę, a tu drugą mam.
Jak praczki pracują pokażę ja wam.
– Tak piorą, tak piorą przez cały długi dzień. / bis
-Tak kręcą, tak kręcą przez cały długi dzień. /bis
-Wieszają, wieszają przez cały długi dzień. /bis
-Ściągają, ściągają przez cały długi dzień. /bis
-Składają , składają przez cały długi dzień. /bis
-Prasują, prasują przez cały długi dzień. /bis
-Tańcują, tańcują przez cały długi dzień. /bis
Gdyby Państwo nie pamiętali melodii, proszę wpisać na you tube: Praczki piosenki dla dzieci. Otworzy się przynajmniej kilka.
W razie pytań, wątpliwości, problemów- proszę zwracać się bezpośrednio do nas, nauczycielek Państwa dzieci.
Życzymy spokojnego dnia. Pozdrawiamy.