Plan zajęć na 16 kwietnia, czwartek
Temat – Zdrowie na talerzu
„Zanieś lekarstwo”– zabawa równoważna. Dajemy dziecku na płaskim przedmiocie ,,lekarstwo” np. orzech lub jakąś kuleczkę, którą muszą zanieść do chorego, tak żeby nie spadło.
„Zdrowie na talerzach” – Prezentujemy obrazki z produktami żywnościowymi, dziecko rozpoznaj i je nazywa. Wskazuje te, które lubi jeść. Następnie dzielimy produkty na zdrowe i niezdrowe.
Tłumaczymy dzieciom, ze nadmiar jedzenia może skończyć się bólem brzuszka i czytamy wierszyk pt: ,,Chory kotek’’
Chory kotek
Pan kotek był chory i leżał w łóżeczku,
I przyszedł kot doktór: Jak się masz koteczku!
Źle bardzo… i łapkę wyciągnął do niego.
Wziął za puls pan doktór poważnie chorego,
I dziwy mu śpiewa: zanadto się jadło,
Co gorsza, nie myszki, lecz szynki i sadło;
Źle bardzo… gorączka! źle bardzo, koteczku!
Oj, długo ty, długo, poleżysz w łóżeczku,
I nic jeść nie będziesz, kleiczek i basta:
Broń Boże kiełbaski, słoninki lub ciasta!
A myszki nie można? zapytał koteczek,
Lub z ptaszka małego choć parę udeczek?
Broń Boże! pijawki i dieta ścisła!
Od tego pomyślność w leczeniu zawisła.
I leżał koteczek; kiełbaski i kiszki
Nietknięte, z daleka pachniały mu myszki.
Patrzcie, jak złe łakomstwo! kotek przebrał miarę;
Musiał więc nieboraczek srogą ponieść karę:
Tak się i z wami, dziateczki, stać może:
Od łakomstwa strzeż was Boże!
„Zdrowe jabłuszko” – praca plastyczna. Proszę narysować dziecku sylwetę dużego jabłka. Zadaniem dziecka jest wyklejanie kolorowym papierem konturów.
Dodatkowe propozycje na zajęcia dla naszych milusiński
Teraz trochu ruchu, a kto może ten śpiewa!
Na YouTube wpisujemy:
Równowaga – Wygibasy z naszej klasy- piosenka dla dzieci, dziecięce hity!
Jeszcze zabawa ćwicząca sprawność motoryki małej dziecka. Ćwiczymy czucie dłoni, a także naprzemienne ruchy palców i kontrolę takich ruchów. Podobne umiejętności potrzebne są nam do zaciśnięcia dłoni w pięści, ułożenie ich na wysokości klatki piersiowej i potem otworzenie ich.
Zabawa „Frrr, frr! Tak motylek leci. A gdzie leci? Do dzieci!”.
– Zaciskamy pięści na wysokości klatki piersiowej i mówiąc Frrr… rozkładamy je i unosimy w górę, najpierw jedną, potem drugą , a potem obie. W końcu mówiąc „Tak motylek leci.., zaplatamy kciuki obu dłoni, a resztą palców poruszamy imitując ruch skrzydełek. Aby było wesoło, motylek leci do dzieci – łaskoczemy dziecko! Zachęcamy dziecko, żeby naśladowało nasze ruchy.
Życzymy miłej zabawy!