Witam w kolejnym dniu przygody na gospodarstwie wiejskim. Dziś zapraszam do poznania zwierząt oraz ich domów.
Na początek gra w karty, w której trzeba się nieco nagimnastykować. Dzieci pokażcie rodzicom, jak naśladujecie zwierzęta. ?
Nadszedł czas, by dzieci trochę pogłówkowały. Rodzice, sprawdźcie, czy dzieci wiedzą, co takiego mówią te zwierzęta:
Czas na wierszyk:
„Gadanie zwierząt” A. Olędzka.
Dziś zwierzęta przemówiły.
Gospodarzy obudziły.
Krowy muczą w swej oborze.
Kotek miauczy tu na dworze.
Konik w stajni głośno rży.
A w chlewiku świnka śpi.
Kury gdaczą gdzieś w kurniku.
Kogut pieje kukuryku.
Baran beczy be be be.
Koza na to me me me.
Kaczki kwaczą gdzieś nad stawem.
Piesek szczeka z nimi razem.
I tak sobie rozmawiały,
że dzień cały przegadały.
Pytanie do wiersza: Jakie zwierzęta obudziły gospodarza? Spróbujcie je policzyć.
Przyjrzyjcie się ilustracji. Zapytajcie dzieci: Jak nazywają się domki przedstawionych zwierząt?
Czas na odpoczynek przy piosence. KLIKNIJ
Spróbujcie nauczyć się jej na pamięć powtarzając słowa tekstu piosenki lub słuchając jej w wolnej chwili.
Czy wiecie dlaczego gospodarz hoduje zwierzęta?
Przyjrzyjcie się obrazkom, nazwijcie produkty, które otrzymujemy dzięki hodowli zwierząt.
Zadanie dla 5latka: książka cz. 4, s. 50
Zadanie dla 4 latka: Wydrukuj
Zadanie na obrazku: Policz.
Na zakończenie zachęcam do zbudowania własnego gospodarstwa z kloców lub pudełek kartonowych. Oczywiście ze zwierzętami, które mogą być z papieru.
Pozdrawiam i życzę miłego dnia,
p. Sylwia Szulc
~~~~***~~~~
Dla ciekawych świata – film prezentujący zwierzęta hodowlane (domek, pożywienie, produkty)
Dla utrwalenia wiadomości – piosenka z prezentacją 🙂