Witam w kolejnym dniu przygody na gospodarstwie wiejskim. Dziś zapraszam do poznania zwierząt oraz ich domów.

Na początek gra w karty, w której trzeba się nieco nagimnastykować. Dzieci pokażcie rodzicom, jak naśladujecie zwierzęta. ?

Nadszedł czas, by dzieci trochę pogłówkowały. Rodzice, sprawdźcie, czy dzieci wiedzą, co takiego mówią te zwierzęta:

Czas na wierszyk:

„Gadanie zwierząt” A. Olędzka.

Dziś zwierzęta przemówiły.

Gospodarzy obudziły.

Krowy muczą w swej oborze.

Kotek miauczy tu na dworze.

Konik w stajni głośno rży.

A w chlewiku świnka śpi.

Kury gdaczą gdzieś w kurniku.

Kogut pieje kukuryku.

Baran beczy be be be.

Koza na to me me me.

Kaczki kwaczą gdzieś nad stawem.

Piesek szczeka z nimi razem.

I tak sobie rozmawiały,

że dzień cały przegadały.

 

Pytanie do wiersza: Jakie zwierzęta obudziły gospodarza? Spróbujcie je policzyć.

Przyjrzyjcie się ilustracji. Zapytajcie dzieci: Jak nazywają się domki przedstawionych zwierząt?

Czas na odpoczynek przy piosence. KLIKNIJ

Spróbujcie nauczyć się jej na pamięć powtarzając słowa tekstu piosenki lub słuchając jej w wolnej chwili.

 

Czy wiecie dlaczego gospodarz hoduje zwierzęta?
Przyjrzyjcie się obrazkom, nazwijcie produkty, które otrzymujemy dzięki hodowli zwierząt.

   

Zadanie dla 5latka: książka cz. 4, s. 50
Zadanie dla 4 latka: Wydrukuj

Zadanie na obrazku: Policz.

Na zakończenie zachęcam do zbudowania własnego gospodarstwa z kloców lub pudełek kartonowych. Oczywiście ze zwierzętami, które mogą być z papieru.

Pozdrawiam i życzę miłego dnia,
p. Sylwia Szulc

    ~~~~***~~~~

Dla ciekawych świata – film prezentujący zwierzęta hodowlane (domek, pożywienie, produkty)

Dla utrwalenia wiadomości – piosenka z prezentacją 🙂