Wielkanoc to czas pełen tradycji, zwyczajów i symboli. Porozmawiamy o nich dziś;-)

1.Śpiewanka-pokazywanka „Kurka”.

Usiądź z mamusią /tatusiem na dywanie i pobaw się do słów piosenki „Kurka”

Jedna osoba jest kurką, druga – właścicielem domku.

  • Puk, puk, puk, puk, puk, puk. – naśladujemy pukanie
  • Kto tam? Kto tam? – robimy daszek nad oczami, patrzymy przed siebie
  • Puk, puk, puk, puk, puk, puk. – naśladujemy pukanie
  • Kto tam? Kto tam? – robimy daszek nad oczami, patrzymy przed siebie
  • To ja kurka mała – wskazujemy dłońmi na siebie,
  • wejść bym bardzo chciała. – z ramion tworzymy skrzydełka, ruszamy energicznie rękami
  • Raz, dwa, trzy, raz, dwa, trzy – klaszczemy rytmicznie
  • już otwieram kurce drzwi. – naśladujemy gest otwierania drzwi
  • Raz, dwa, trzy, raz, dwa, trzy – naśladujemy gest otwierania drzwi
  • już otwieram kurce drzwi. – naśladujemy gest otwierania drzwi.

2.Obejrzenie filmu edukacyjnego na temat tradycji i symboli wielkanocnych. Rozmowa z dzieckiem na temat obejrzanego materiału.

Edu kredka -Tradycje wielkanocne /film edukacyjny

3.Rozwiązywanie zagadek wielkanocnych.

Rozwiąż te zagadki! Jestem pewna, będzie to dla Ciebie babka, przepraszam bułka z masłem.

4.Tworzenie pisanek wspólnie z dzieckiem – inwencja twórcza rodziców.

5.Zabawa ortofoniczna – „Kto się schował w wielkanocnym koszyku?”

Dziecko naśladuje głosy i i ruchy zwierząt, które pokazuje rodzic wyjmując je z koszyczka:

  • kurczątko: pi, pi, pi – dziecko porusza rękami jak skrzydełkami,
  • baranek: bee, bee, bee – dziecko chodzi na czworakach,
  • kogucik: kukuryku – dziecko uderza o uda dłońmi prostych rąk.

6. „Wielkanocne porządki” – mycie razem z rodzicem lustra, wspólne przeglądanie się w lustrze i robienie śmiesznych min.

Opr. E. Iwanowska