Wielkanoc to czas pełen tradycji, zwyczajów i symboli. Porozmawiamy o nich dziś;-)
1.Śpiewanka-pokazywanka „Kurka”.
Usiądź z mamusią /tatusiem na dywanie i pobaw się do słów piosenki „Kurka”
Jedna osoba jest kurką, druga – właścicielem domku.
- Puk, puk, puk, puk, puk, puk. – naśladujemy pukanie
- Kto tam? Kto tam? – robimy daszek nad oczami, patrzymy przed siebie
- Puk, puk, puk, puk, puk, puk. – naśladujemy pukanie
- Kto tam? Kto tam? – robimy daszek nad oczami, patrzymy przed siebie
- To ja kurka mała – wskazujemy dłońmi na siebie,
- wejść bym bardzo chciała. – z ramion tworzymy skrzydełka, ruszamy energicznie rękami
- Raz, dwa, trzy, raz, dwa, trzy – klaszczemy rytmicznie
- już otwieram kurce drzwi. – naśladujemy gest otwierania drzwi
- Raz, dwa, trzy, raz, dwa, trzy – naśladujemy gest otwierania drzwi
- już otwieram kurce drzwi. – naśladujemy gest otwierania drzwi.
2.Obejrzenie filmu edukacyjnego na temat tradycji i symboli wielkanocnych. Rozmowa z dzieckiem na temat obejrzanego materiału.
Edu kredka -Tradycje wielkanocne /film edukacyjny
3.Rozwiązywanie zagadek wielkanocnych.
Rozwiąż te zagadki! Jestem pewna, będzie to dla Ciebie babka, przepraszam bułka z masłem.
4.Tworzenie pisanek wspólnie z dzieckiem – inwencja twórcza rodziców.
5.Zabawa ortofoniczna – „Kto się schował w wielkanocnym koszyku?”
Dziecko naśladuje głosy i i ruchy zwierząt, które pokazuje rodzic wyjmując je z koszyczka:
- kurczątko: pi, pi, pi – dziecko porusza rękami jak skrzydełkami,
- baranek: bee, bee, bee – dziecko chodzi na czworakach,
- kogucik: kukuryku – dziecko uderza o uda dłońmi prostych rąk.
6. „Wielkanocne porządki” – mycie razem z rodzicem lustra, wspólne przeglądanie się w lustrze i robienie śmiesznych min.
Opr. E. Iwanowska