1. Gimnastyka przedszkolaka

2. „Co widzę, gdy idę do przedszkola, domu, na plac zabaw?” kalambury –
z zabawa z rodzicami.

3. Zabawa ruchowa z wykorzystaniem instrumentów „Czym jeżdżę do przedszkola?”. Dzieci poruszają się po sali w takt muzyki naśladując samochody, rowery, skutery. Kiedy muzyka milknie dzieci zatrzymują „ swoje pojazdy”.

4. Spacer w okolice przedszkola. Obserwowanie budynków (nowych i starych),

szkoła, przedszkole, biblioteka, sklep, fryzjer. Porównywanie ich wielkości i materiałów z jakich zostały zbudowane (drewno, cegła, beton).


5.
Dzieci otrzymują wizytówki w kształcie figur geometrycznych, wpisują swoje imię i przyczepiają do ubrania. Nauczycielka zaprasza dzieci do odwiedzenia krainy zwanej Figurolandią.

W krainie Figurolandii – opowiadanie

Do tej dziwnej i nietypowej krainy zwanej Figurolandią można wejść mając specjalne przepustki (tu pokazujemy wizytówki). Jej mieszkańcy oraz wszystko, co się tam znajduje ma kształt kół, kwadratów, prostokątów czy trójkątów. Drzewa to czerwone koła z różnokolorowymi listkami w kształcie trójkątów. Nad drzewami latają kwadratowe ptaki z prostokątnymi skrzydłami i dziobami w kształcie koła. Kwiaty mają prostokątne płatki i okrągłe listki. A domy to duże trójkąty stojące na jednym wierzchołku z kwadratowymi okienkami. Nad Figurolandią świeci jasne trójkątne słońce.

6.Przypomnijmy nazwy podstawowych figur geometrycznych

7. Zabawa figurami.

Z przygotowanych figur tworzymy  dowolne kompozycje 

Życzę sukcesów w zdobywaniu wiedzy a zdjęcia z wykonanych zadań proszę wysyłać do p. Natalki
Op. T.F