1. Muzyczne powitanie.

 

2.,,Mój dom” – zabawa ruchowa przy piosence, gdy muzyka ucichnie dzieci wskakują do swoich domków- obręczy .

3. Posłuchajcie wiersza ,,Miasto”.

Stuka, puka, dudni, wali,
turkot słychać gdzieś w oddali,
autobusy i tramwaje,
na peronie pociąg staje.

Hałasują samochody,
na ulicach rewia mody,
krzyki, ryki, szum i gwar,
tętni życiem nocny bar.

Berlin, Paryż i Warszawa,
tumult, zamęt, zgiełk i wrzawa,
rzeka Wisła i Sekwana,
płynie w smogu jak narwana…,

a tu na wsi koń i krowa,
kurka, pszczółka, żywność zdrowa,
snopek siana w polu stoi,
gospodyni kozę doi.

Rolnik pyrka na ciągniku,
lis grasuje po kurniku,
pieje kogut, gęga gęś,
tętni życiem polska wieś.

Szumi ruczaj jak Loara,
chlipie mleczko kotka stara,
świnka ryje nosem w chlewie,
a ja domek mam na drzewie!…

4.,,Nasze domy”- rozmowa tematyczna na podstawie oglądanych ilustracji przedstawiający wieś i miasto, zwrócenie uwagi dzieci na wygląd budynków, domów, ulice i znajdujące się na nich obiekty. Dzieci odpowiadają na pytania; Czym różnią się ulice wsi i miasta? W jakich domach mieszkają ludzie na wsi a w jakich w mieście? Co znajduje się na ulicach wsi a co na ulicach miasta? Odniesienie się do doświadczeń dzieci. Wyglądanie przez okno i zaobserwowanie tego co się za nim znajduje.

5. ,,Wieś – miasto” – zabawa ruchowo –naśladowcza, zadaniem dzieci jest naśladowanie zwierząt mieszkających na wsi, pojazdów np.traktora, poruszającego się tramwaju po ulicy wg wskazówek n-la.

6. Prawda czy fałsz- dzieci odpowiadają kolejno na twierdzenia nauczyciela tak lub nie w zależności od tego czy zdanie jest prawdziwe czy nie np:

Na wsi jeżdżą tramwaje
Po chodniku w mieście chodzą krowy
W mieście ludzie mieszkają w blokach
Na wsi jeździ mniej aut
Na wsi jest dużo sadów i ogrodów
Krowy pasą się na wsi na łąkach
W mieście chodzimy z psem na smyczy

7. Karty pracy. Wykonaj zadania.

8. A teraz czas na zabawę. Wykonaj zabawkę z rolki papieru.

Op. T.F