Mapa aktywności – poznajemy tajemnice komputerów i robotów

Mapa aktywności – poznajemy tajemnice komputerów i robotów

Witamy Wszystkich. ? W tym tygodniu będziemy poznawać tajemnice komputerów i robotów.

Na początek gimnastyka.

  1. Posprzątajcie zabawki (klocki, maskotki) do pudełek. Łapcie je i wrzucajcie ręką oraz nogą. ?
  2. Zabawcie się w naśladowanie członków rodziny, czyli: „Robię to, co…”, np.: mama – wtedy dzieci wykonują czynność, którą wykonuje ich mama.

Po ćwiczeniach czas na rozmowę:

Przyjrzyjcie się obrazkom, co przedstawiają? Czy osoby na nich są smutne, czy szczęśliwe?
 

Powiedz:
  • Jak można spędzać czas w domu?
  • Co robisz, gdy ci się nudzi?
  • Jaka jest twoja ulubiona zabawa/ zabawka?

Narysuj na kartce odpowiedź chociaż na jedno pytanie. Można wykorzystać kredki, farby, kolorowe kartki. Powieście rysunki w widocznym miejscu w pokoju, tak by inni mogli zobaczyć wasze obrazki. *Możecie je zawiesić na sznurku, będziecie mogli je wtedy łatwo zmieniać. ?

Na koniec zabawcie się z rodzicami w robota, który mówi sylabami. Możecie wykorzystać do tego grę „PAMIĘĆ” lub karty „PIOTRUŚ”, lub dzielcie wyraz na sylaby wyklaskiwaniem tak jak to robimy w przedszkolu.

Posłuchajcie piosenki – kliknij

Przyjrzyjcie się temu robotowi. Z jakich figur powstał?

Zadanie dla chętnych: Zobaczcie, jak narysować własnego robota:

https://artkidz.wordpress.com/2013/04/25/how-to-draw-a-robot-for-kids-by-stushie/

https://pl.pinterest.com/pin/481111172692758571/feedback/?invite_code=bd55b7ed912b479d8595fdbee0402fd1&sender_id=838091949edback/?invite_code=c700cc2ad57d4f24a2063a48fd2175ab&sender_id=8380919493145295

Miłej zabawy
Op. T. Fijałkowska, A. Przybył, N. Jurczykowska- Lachowicz
Prosimy o wysyłanie zdjęć z pracami Stokrotek
na adres [email protected]