Witamy Wszystkich. ? W tym tygodniu będziemy poznawać tajemnice komputerów i robotów.
Na początek gimnastyka.
- Posprzątajcie zabawki (klocki, maskotki) do pudełek. Łapcie je i wrzucajcie ręką oraz nogą. ?
- Zabawcie się w naśladowanie członków rodziny, czyli: „Robię to, co…”, np.: mama – wtedy dzieci wykonują czynność, którą wykonuje ich mama.
Po ćwiczeniach czas na rozmowę:
Przyjrzyjcie się obrazkom, co przedstawiają? Czy osoby na nich są smutne, czy szczęśliwe?
- Jak można spędzać czas w domu?
- Co robisz, gdy ci się nudzi?
- Jaka jest twoja ulubiona zabawa/ zabawka?
Narysuj na kartce odpowiedź chociaż na jedno pytanie. Można wykorzystać kredki, farby, kolorowe kartki. Powieście rysunki w widocznym miejscu w pokoju, tak by inni mogli zobaczyć wasze obrazki. *Możecie je zawiesić na sznurku, będziecie mogli je wtedy łatwo zmieniać. ?
Na koniec zabawcie się z rodzicami w robota, który mówi sylabami. Możecie wykorzystać do tego grę „PAMIĘĆ” lub karty „PIOTRUŚ”, lub dzielcie wyraz na sylaby wyklaskiwaniem tak jak to robimy w przedszkolu.
Czy wiecie co to są roboty, jak one wyglądają i co robią?
Posłuchajcie piosenki – kliknij
Przyjrzyjcie się temu robotowi. Z jakich figur powstał?
Zadanie dla chętnych: Zobaczcie, jak narysować własnego robota:
https://artkidz.wordpress.com/2013/04/25/how-to-draw-a-robot-for-kids-by-stushie/
https://pl.pinterest.com/pin/481111172692758571/feedback/?invite_code=bd55b7ed912b479d8595fdbee0402fd1&sender_id=838091949edback/?invite_code=c700cc2ad57d4f24a2063a48fd2175ab&sender_id=8380919493145295
Miłej zabawy
Op. T. Fijałkowska, A. Przybył, N. Jurczykowska- Lachowicz
Prosimy o wysyłanie zdjęć z pracami Stokrotek
na adres [email protected]