1. Gimnastyka powitalna

 

 

2. Zabawa ruchowa: „Wracamy do swoich domów” – dzieci są podzielone na  3 grupy ,układają ze skakanek lub sznurka domy. Przy akompaniamencie instrumentu poruszają się podskokami po całej sali. Podczas przerwy w grze, wracają do swoich domów.

3. Prezentacja wiersza Z. Beszczyńskiej pt. „Dom”.

Dom otwiera swoje cztery ściany
Dla babci, dziadka, tatusia, mamy,
Dla nas wszystkich, dla gości, dla kota i psa.

A mama wszystkim daje uśmiechy,
Jak pachnące jabłka,
Jak słodkie orzechy, jak rano kubek mleka.

Dom zamyka swoje cztery ściany,
Kiedy w pośpiechu rano wybiegamy:
Dorośli do pracy, my dzieci do szkoły.

Żeby, gdy wreszcie do domu wracamy,
Znowu nas witały jego cztery ściany,
Kanarek w klatce, lampa nad stołem.

 

4. Rozmowa z dziećmi na temat wiersza, omówienie wyglądu domu-mieszkania. Zwrócenie uwagi na różne rozumienie znaczenia słowa: „DOM” –jako rodzina, jako ciepło, jako pomieszczenie, jako budynki.
Rozmowa z dziećmi czy nasze domy są podobne do domu opisanego w wierszu.
Pogadanka na temat okolicy, w której mieszkają dzieci. Rozpoznawanie charakterystycznych budynków, miejsc. Omówienie ich znaczenia np. budynków typu teatry, Domy Kultury itp.

5. ,,Moje miejsce, mój dom” – praca plastyczna. Wykonaj domek z kartki papieru.

Opr. T. Fijałkowska