GIMNASTYKA PRZY MUZYCE
CZYJ TO DOMEK (prosimy dziecko o połączenie domku z odpowiednim zwierzakiem)
UTRWALANIE POPRAWNEJ WYMOWY
“SZEŚĆ JAJECZEK”
Czytamy głośno wierszyk i prosimy dziecko o powtarzanie, wymagania dostosowujemy do możliwości dziecka (starsze dzieci powtarzają wersy, młodsze samogłoski i wyrazy dźwiękonaśladowcze).
UCZYMY SIĘ OPOWIADAĆ HISTORYJKI
Prosimy dziecko o obejrzenie obrazków i wymyślenie tytułu historyjki, następnie prosimy o opowiedzenie w odpowiedniej kolejności tego co widać na obrazkach. Jeżeli dziecko nie umie samodzielnie wykonać zadania, naprowadzamy je i pomagamy (np. opowiadamy i prosimy o powtórzenie).
Ćwiczenie to uczy nie tylko budowania dłuższych wypowiedzi słownych, ale także spostrzegania zależności i myślenia przyczynowo – skutkowego.