GRUPA ,,KOTKI’’ Plan zajęć na 1 kwietnia, środa

Temat dnia: Jajo w roli głównej

,,Turlam jajeczko”- zabawa ruchowa z piłeczką. Układamy z klocków uliczkę. Zadaniem dziecka jest przetoczenie turlanie ,,jajeczka’’(piłki) po wąskim stole (uliczce) i włożenie go do kosza.

,,Gotowane czy surowe”- zabawa badawcza, poznanie budowy jajka. Mamy dwa jajka, jedno surowe, a drugie ugotowane na twardo. Dziecko obserwuje wnętrze i różnicę podczas obierania i rozbijania jajka. Smakuje ugotowane, a surowe możemy ubić na pianę.

 

,,Taniec kurcząt’’– zabawa orientacyjno-przestrzenna do muzyki. Podczas słuchania muzyki dzieci-kurczaki biegają na palcach, machają rękami. W pewnej chwili zatrzymujemy muzykę i głośno uderzamy w dowolny przedmiot. Oznacza to, że nadciąga burza i ,,kurczęta’’ muszą się schować, np. w roku pokoju. Zabawę powtarzamy.

A teraz posłuchajmy wierszyka ,,W kurniku’’

Dziś w kurniku wielki ruch

Kury jaja znoszą już.

Kogut wszystko dopilnuje

Koszyk jajek przygotuje.

Potem farby, wosk się topi

i koszyczek jaj się zdobi.

Święta, Święto już tuż, tuż

nie możemy czekać już

do kościoła pędź

i baranka święć.

Inne propozycje :

– Zabawa w patrzenie przez lornetkę. – Po co się tak bawimy? – Zabawa taka uczy lokalizacji bodźca w przestrzeni, umiejętności istotnej w rozwoju percepcji wzrokowej. Wymaga ona od dziecka ułożenia rąk w określonej pozycji (lornetka), przyłożenia i utrzymywania ich przy oczach oraz, patrząc przez nie, wyszukiwania danego obiektu. Czynność ta jest złożona. Dziecko, aby zrobić to samodzielnie, musi wiedzieć gdzie ma ręce i jak ręce ułożyć by powstała lornetka. Gdy bawimy się w tę zabawę stojąc, ćwiczymy też równowagę statyczną dziecka. Można głośno nazywać widziany przedmiot- rozwijamy wtedy słownictwo dziecka.

– „Luneta”: robimy z dłoni lunetę, przykładamy ją do jednego oka, drugie oko przymykamy.

Można zrobić lunetę z papieru (rolki po papierze toaletowym lub ręczniku papierowym), patrzeć przez nią, szukać zabawek, nazywać je.

– „Przez dziurkę od klucza”: w kartce papieru wycinamy dziurkę wielkości monety, przygotowujemy też kilka obrazków. Kładziemy kartkę z dziurką na obrazku- dziecko zgaduje co jest za kartką z dziurką. Potem zamiana ról, to dziecko prowadzi zabawę. Tu dziecko uczy się naśladowania ruchów dorosłego, jego zachowań, reguł zabawy.

Pomysł zaczerpnięty z książki „Pierwsze zabawy z integracji sensorycznej dla maluchów” A. Perchalec –Wykręt , M. Sabik.

Propozycja plastyczna: Kurki z gazety i tektury.

Miłej zabawy. Serdecznie pozdrawiamy.