Witajcie moje dzielne Stokrotki. Cały ten czas tzn weekend i przyszły tydzień poświęcimy naszym rodzinom. Gotowi do pracy?
Zaczynamy od gimnastyki        tutaj kliknij

     

W piątek 15.05 obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Rodziny. A wiecie dlaczego? Niedługo 26 maja obchodzimy Dzień Mamy, 1 czerwca Dzień Dziecka, a 23
czerwca Dzień Taty.
                 

  

 

2. “Rodzina jest… “– rozmowa przy obrazku, tworzenie listy atrybutów rodziny.

Rodzic pokazuje dzieciom obrazki przedstawiające różne rodziny. Poproście, aby przyjrzały się im i określiły, jakie rodziny widzą.

Następnie niech dzieci dokończą zdania:
Rodzina jest…….. Dzieci podają określenia: duża, mała, wesoła, spokojna, z dziećmi, z dziadkami .
 Z ilu osób może składać się rodzina? Co trzeba zrobić, żeby być rodziną? Co łączy osoby w rodzinie
Zachęćcie proszę swoje dzieci do swobodnych wypowiedzi na temat rodzin z obrazków.


                    

   

3.“Moja rodzina” – rozmowa zainspirowana zagadką.

Rodzic mówi rymowaną zagadkę:

 

Jak nazywa się ta grupa,

gdzie jest mama, brat i tata,

siostra jedna, czasem druga,

może jeszcze drugi brat, a ty

mieszkasz z nimi już 5 lat?

Porozmawiajcie proszę o swoich rodzinach – poniżej macie ilustracje członków rodziny
  

 

 

4. “Moja Rodzina” – posłuchajcie opowiadania o rodzinie

 

5. “Nasze rodziny” –utworzenie wypowiedzi na podstawie obrazków, zabawy tematyczne, odgrywanie scenek z życia rodziny.

Kochani rodzice pokarzcie swoim dzieciom obrazki przedstawiające różne rodziny:

1. obrazek – mama i córka sprzątają mieszkanie

2. obrazek – rodzice i dzieci oraz piesek bawią się na placu zabaw

3. obrazek – rodzice z dziećmi na spacerze w parku

4. obrazek – rodzice i dzieci pracują w ogródku;

5. obrazek – mama, tata, i troje dzieci wspólnie oglądają telewizję

Rodzic prosi dzieci, aby przyjrzały się obrazkom i opowiedziały, co na nich widzą. Następnie każde dziecko wybiera obrazek z rodziną, która najbardziej przypomina jego rodzinę i uzasadnia swój wybór. Dzieci dochodzą do wniosku, że każda rodzina jest ważna i robi ciekawe rzeczy.
Kolejnym waszym wspólnym zadaniem jest – WYKONANIE RAZEM TEGO CO WYBRAŁY DZIECI


 

 

6.Zapraszam do zabawy rodziców i dzieci. Waszym zadaniem moje Stokrotki jest rozpoznanie członków rodziny i dopasowanie odpowiedniego wyrazu.
TUTAJ KLIKNIJ

Posłuchajcie piosenki o rodzinie i spróbujcie ułożyć puzzle i nakleić obrazek na kartkę(rodzicu wydrukuj i potnij)

TUTAJ KLIKNIJ

 

7. Praca plastyczna w wolnej chwili – portrety mamy, taty, babci idziadka wydmuchiwane farbą .Tę technikę plastyczną już znacie i na pewno sobie poradzicie.Poproście rodziców, aby wam narysowali lub wydrukowali głowy członków rodziny.

                                                  

                                                                                               

Bawcie się dobrze :))  Pozdrawiam serdecznie p Kasia

kto nie zrobił jeszcze zadań z kart pracy, to zachęcam do pracy.
KP4 s.22-23 (czterolatki)
KP4 s.32(pięciolatki)
I dla wytrwałych bajka