Poranna gimnastyka

Moja ulubiona książka – swobodne rozmowa.
Dzieci opowiadają o swoich ulubionych książkach, podają ich tytuły, imię głównego bohatera, treść książki, najciekawszą przygodę. Mogą także podać nazwisko autora.
Zabawy z bohaterami bajek-zobacz
A teraz posłuchajcie „Baśni o Księżniczce Kunegundzie

W królewskiej bibliotece zabawa dydaktycz­na, karta pracy
 Dzieci  wykonują ćwiczenia w „Kartach pracy” KP4 s.22.  Dzieci rysują zamek księżniczki po śladzie. Wklejają księżniczkę i rycerza. Czytają wyrazy znajdujące się na murach. Próbują wykorzystać wszystkie wyrazy podczas opowiadania historii o księżniczce i rycerzu. Ota­czają zieloną pętlą wyrazy, które oznaczają budowle (zamek), a czerwoną pętlą wyrazy, które oznaczają uczucia (wesoły, smutna). Następnie słuchają wierszyka, zapamiętują go i powtarzają podczas rysowania każdej łódki i krasnoludka.
A teraz zapraszamy do posłuchania piosenki o „ Bajkowym krawcu” może wpadnie Wam w ucho
Czytanka
Dzieci czytają w „Kartach pracy”KP4 s.23, o czym Zuzia rozmawiała ze Stasiem, wskazują, które słowa mówi Zuzia, a które Staś, wklejają obok każdej wypowiedzi właściwą postać. Rozwiązują miniquiz do tekstu:
– O czym jest opowiadanie?
– Kto czyta opowiadanie?
– Na której stronie jest Staś?
Na koniec trochę zabawy
zabawa 1     zabawa 2    zabawa 3

 

Opracowały Alicja Kurek, Sabina Henrykowska – Jaśkowiak

Skrzaty pozdrawiają