Czwartek- 26.03.2020r. Kto to jest astronauta?
1.Kto to jest astronauta? Co trzeba zrobić , żeby zostać astronautą, kosmonautą?
Propozycja filmu:
https://www.youtube.com/watch?v=Wam4T0WvxB4 

https://www.youtube.com/watch?v=FDmIkrCR4AA

2. Kosmiczne inspiracje– zabawy badawcze.
Rodzic rozpoczyna rozmowę, pytając, kim jest astronauta, co robi i jak wygląda, co to jest stan nieważkości i jak człowiek porusza się, gdy nie działa na niego siła grawitacji. Dziecko odpowiada zgodnie z własną wiedzą. Następnie zastanawiają się, co astronauta widzi, jak wygląda kosmos i jak wyglądają z daleka inne planety, m.in. Ziemia. Po rozmowie rodzic proponuje dziecku dwa doświadczenia, z których jedno pokaże, jak może wyglądać kosmos,
a drugie – jak może wyglądać planeta widziana z kosmosu.

Doświadczenie I
Do połowy słoika wlewamy wodę, barwimy ją na niebiesko za pomocą barwnika lub bibuły, dodajemy watę do wysokości płynu, wsypujemy trochę brokatu, mieszamy patykiem do szaszłyków, dolewamy wodę zabarwioną na czerwono, dodajemy watę i brokat, mieszamy.
W słoiku ukaże się połyskująca mieszanka barw.

Doświadczenie II
Na okrągły talerz wylewamy mleko, wkraplamy różnokolorowe barwniki. Mieszamy delikatnie patyczkami kosmetycznymi nasączonymi płynem do mycia naczyń. Dzieci opowiadają o swoich wrażeniach po przeprowadzeniu eksperymentów.

3.Ufo – wykonanie zadań w „Karta pracy” s.54
Dziecko czyta w ciszy tekst o filmie, następnie rodzic zachęca do głośnego czytania fragmentów i sprawdza poziom rozumienia tekstu, zadając pytania dotyczące jego treści:
Z kim rozmawia Filip? Jak wyglądały ufoludki w filmie? Dziecko wymyśla również tytuł filmu, rysują ufoludka i nadają mu imię.

Zadanie „Karta pracy” s.55.

Alicja Kurek, Sabina Henrykowska – Jaśkowiak