Zaczynamy od zabawy „Gdzie mieszka zegarmistrz”, w pokoju ukrywamy zegarek, dziecko kierując się słuchem, szuka ukrytego zegarka (zegarek można zastąpić cichym dźwiękiem telefonu).
Zabawy rymami; podajemy pary wyrazów, dziecko musi powiedzieć, czy wyrazy się rymują, jeżeli potrafi to samo wymyśla rymy.
Zabawy sylabami; Dzielimy na sylaby wyrazy 2, 3 sylabowe, stopniowo zwiększamy długość wyrazów (mówimy jak robot), dziecko ma odgadnąć wypowiadane wyrazy. Następnie gdy wiemy, że dziecko dobrze sobie radzi z tym zadaniem, między sylabami klaszczemy, dziecko ma odgadnąć wypowiadany wyraz. Kolejnym etapem zabawy jest poproszenie dziecka, żeby podzieliło wyraz na sylaby, najpierw bez utrudnienia a następnie z klaskaniem. W pewnej chwili nasz robot się psuje i zaczyna gubić sylaby np.; lo-ko-mo -ty-wa zmienia się w ko-mo-ty-wa, dziecko ma odgadnąć wyraz. Po wykonaniu tych zabaw jesteśmy pewni, że dziecko dokonuje syntezy i analizy sylabowej, możemy przejść do kolejnej zabawy.    Zaczynamy poszukiwania słów zaczynających się na sylabę np.; la- : lato, laska, lama, bu-: buda, burak, budyń itp. szukamy jak najwięcej słów, można wprowadzić element rywalizacji. Mówimy słowo 2-sylabowe np.; krowa, nasza pociecha ma podzielić słowo na sylaby i wymyślić słówko zaczynające się na ostatnią sylabę; kro-wa, wa-ga, ga-ma, ma-ma… Najtrudniejszą zabawą w tej serii jest poszukiwanie słowa, które ukryło się w innym słowie np.; serce ser-ce, serdak ser-dak, listonosz lis-tonosz, kotlety kot-lety.                                                                       Życzę miłej zabawy Anna Kordys