Co to znaczy być odkrywcą – 12 kwietnia 2021

Co to znaczy być odkrywcą – 12 kwietnia 2021

1.Dzisiejszy dzień zaczynamy od wygibasów

 

2. Układaj tak jak ja

Do tej  zabawy potrzebne Wam będą kolorowe klocki, kolorowe patyczki, muszelki i kamyczki, różne rodzaje płatków śniadaniowych, makaronów lub inne przedmioty, które mają powtarzające się elementy.

Rodzic układa pierwszą sekwencję , dziecko odtwarza wzór i kontynuuje.

 

 

 

3. Co tak pachnie? – zabawa badawcza

Potrzebne będą:

– cytryna

– ocet

– cukier waniliowy

– cynamon

– kawa proszek

– mydło

– perfumy

– pomarańcza

– pasta do zębów

Dzieci mają zakryte oczy. Po zapachu rozpoznają wąchane artykuły. Dzielą je przy tym na nadające się do spożycia (spożywcze) oraz nienadające się do spożycia (chemiczne).

 

4. Wynalazki, które zmieniły świat

Drodzy rodzice, porozmawiajcie z dziećmi o tym jakie wynalazki zmieniły życie na naszej planecie na lepsze, o tym jakie zastosowania mają w życiu codziennym, jak można je praktycznie wykorzystywać. Jak radzili sobie ludzie zanim zostały one wynalezione. Czym ludzie oświetlali pomieszczenia albo jak żyli bez telefonu, jak przemieszczali się bez samochodów. Przykładowe wynalazki dołączam poniżej:

                              

 


 

5. Poznajemy wynalazców

Bardzo mądrzy ludzie, którzy wynaleźli przedmioty, z których my teraz korzystamy nazywani są wynalazcami. Długo i ciężko pracowali nad ważnymi informacjami, które przetrwały aż do dnia dzisiejszego. Z ich wiedzy korzystamy również my. Obejrzyjcie bajkę o ludziach, którzy wynaleźli samolot. Byli nimi bracia Wright.
kliknij, a dowiesz się kto wynalazł samolot

 

6. Wykonaj ciecz nienewtonowską
Zobaczysz, że to wspaniała zabawa

 

Pochwalcie się efektami swojej pracy.
Prosimy o wysyłanie zdjęć [email protected]

Pozdrawiamy T. Fijałkowska, A. Przybył, N. Jurczykowska- Lachowicz