Krąg tematyczny: Bukiet, prezent i cukierki, dziś rodziców dzień jest wielki
Temat: W rytmie serca
1. „Zwariowany poranek” – zabawa dramowa.
Nauczyciel recytuje wiersz, a dzieci ilustrują tekst ruchem.
Idzie tata na paluszkach (dzieci idą na placach)
cicho skrada się do łóżka (kładą place na ustach i mówią ciii)
w mamy ucho szepcze zdanie (szemrają po cichu)
– Wstawaj mamo na śniadanie (powtarzają zdanie)
Mama zrywa się z pościeli (wyciągają ręce do góry i podskakują)
gładzi włosy, łóżko ścieli (poprawiają włosy i podnoszą kołdrę)
pędzi szybko wprost do szafy (biegną)
2.„ Jak biją serca”– nauczyciel układa rytm, odczytuje go wspólnie z dziećmi. Następnie dzieci odczytują rytm samodzielnie i kończą rozpoczęte przez nauczyciela rytmy. Prosimy przygotować 10 małych serduszek oraz 10 dużych serc
Przykładowy rytm: 2 małe serca, 1 duże, 2 małe serca, 1 duże..
3. Poproś rodziców o przeczytanie wiersza o mamie
„ŻYCZENIA DLA MAMY I TATY”
Kochana moja mamo, gdy wstałam dzisiaj rano,
powiedział mi mój miś, że święto twoje dziś.
Więc sama się ubiorę, posprzątam też wieczorem;
Za wszystkie miłe dni dziś podziękuję ci.
Dużo słońca życzę ci
i radosnych wszystkich dni.
Zdrowia przez calutki rok,
Niech zmartwienia pożre smok, smok, smok!
Dziś samochody moje poustawiałem w kole.
Niech trąbią tra-ta-ta, że święto tata ma.
Choć jeżdżę jak Kubica, to wyścig dam ci wygrać,
kolejkę moją dziś pożyczyć mogę ci.
Polecenia:
– Posłuchaj wierszyka;
– Jakie czynności wykonało dziecko, aby pomóc mamie;
– Ułóż własne życzenia dla mamusi;
4. Zabawa dydaktyczna Wielka przedszkolna rodzina.
Duże serce wycięte z papieru, serca wycięte z papieru, klej. Proszę wykorzystać wcześniej przygotowane serduszka do zabawy.
Dzieci wymieniają członków rodziny. Liczą, ile osób jest w rodzinie i naklejają na dużej sylwecie serca odpowiednią liczbę małych serduszek.
5. Na zakończenie posłuchajmy piosenki o mamusi
https://youtu.be/-hHjXK0ZOeQ
6. Utrwalamy nazwy kolorów w j. angielskim. Poproś o pomoc rodziców.
Życzę miłej zabawy
Op. T. Fijałkowska