Temat: „Tato, czy już lato”
1. Zabawa ruchowa pt. „ Jedziemy na wakacje”.
Już wakacji nadszedł czas, już za chwilę zaśpiewamy
lato, lato woła nas, i pociągiem wyruszamy.
Rodzic recytuje wierszyk, zamieniając słowo pociąg na: samolot, autobus, statek (w podróż statkiem wyruszamy).
Zabawę powtarzamy kilka razy, dotąd aż wszystkie pojazdy zostaną wymienione.
2. Zabawa pt. „ Bańki mydlane” – rozwijanie sprawności ruchowej.
Dziecko maszeruje, w określonym kierunku. Na hasło: „Bańki mydlane”,naśladuje łapanie baniek – klaszcze w dłonie, naśladując łapanie baniek.
3. Zabawa ruchowa bieżna pt. „Samochody”.
Krążek dla dziecka lub inny przedmiot w kształcie koła, dla Rodzica krążki lub kartka papieru w kolorze: czerwonym i zielonym.
Dziecko trzyma krążek jak kierownicę samochodu. Kiedy Rodzic podniesie do góry zielony krążek lub kartkę papieru w kolorze zielonym, dziecko porusza się w różnych kierunkach , kiedy podniesie czerwony krążek – dziecko zatrzymuje się.
4. Słuchanie wiersza Beaty Szelągowskiej pt. „Tato, czy już lato?”.
Powiedz, proszę! Powiedz, tato,
Po czym poznać można lato?
Skąd na przykład wiadomo, że już się zaczyna?
Po prostu:
Po słodkich malinach,
Po bitej śmietanie z truskawkami,
Po kompocie z wiśniami,
Po życie, które na polach dojrzewa,
Po słowiku, co wieczorem śpiewa,
Po boćkach uczących się latać,
Po ogrodach tonących w kwiatach,
Po świerszczach koncertujących na łące,
Po wygrzewającej się na mleczu biedronce,
Po zapachu skoszonej trawy i róż,
I już!
Rozmowa na temat wiersza
– Po czym można poznać lato?
5. “Co robi tata” – opowiedz, co widzisz na obrazku
6. Czym różnią się obrazki.
Opr. T. Fijałkowska, N. Jurczykowska- Lachowicz