Krąg tematyczny: Coś się skrada, coś szeleści, dżungla sto tajemnic mieści
Temat: W prążki i w paski
1.Dzień dobry Biedroneczki! Zapraszam Was do wesołych ćwiczeń.
2. “Wycieczka do ZOO”- filmik edukacyjny
Czy zwierzęta, o których mówiliśmy, żyją tylko w dżungli?
Czy w Polsce można spotkać zwierzęta z dżungli?
Jakie zwierzęta można zobaczyć w zoo?
Po co ludzie budują ogrody zoologiczne?.
Po rozmowie dotyczącej treści filmu dzieci oglądają albumy przyrodnicze; rodzic czyta ciekawostki dotyczące tygrysa, słonia, ptasznika, pytona, gibona
4. „Rękawiczkowy zwierzyniec” – tworzenie pacynek przedstawiających dzikie zwierzęta
Na środku stołu dzieci rozkładają przygotowane rękawiczki i skarpetki, kawałki materiałów, włóczki, guziki . Rodzic wkłada na rękę jedną ze skarpetek i zaczyna nią poruszać jak pacynką . Zmienia głos, przedstawia pacynkę jako kotka Milutka . Wchodząc w rolę Milutka, wita się z dziećmi, pyta, co u nich słychać .
Po chwili wychodzi z roli i zwraca się do dzieci:
Czy podczas rozmowy z kotkiem wyobrażaliście sobie, że jest prawdziwy?
Powiedzcie, czego brakuje pacynce, aby była podobna do kotka. Jak można ją ozdobić?.
Dzieci zgłaszają swoje propozycje, a nauczyciel zmienia zgodnie z nimi skarpetkę w kotka . Następnie prosimy dzieci, by w ten sam sposób spróbowały przemienić skarpetki w dzikie zwierzęta .
Dzieci wspólnie zastanawiają się, jak można zrobić krokodyla, żyrafę, panterę, małpkę, a nawet pająka . Potem przystępują do wykonywania pacynek . rękawiczki, skarpetki, ścinki materiałów, guziki, folia samoprzylepna, mazaki, włóczka.
Po ukończeniu pacynek dzieci wchodzą w role wykonanych zwierząt .
Przedstawiają krótką scenkę z udziałem rodziców.
Miłej zabawy
Op. T. Fijałkowska